مدرس العلاج الطبيعي للأطفال

  G 310 : رقم المكتب
رقم التليفون الداخلى.: 638

تخرجت من كلية العلاج الطبيعي، جامعة القاهرة في عام 2003 وحصلت على درجة الماجستير من قسم العلاج الطبيعي للأطفال بكلية العلاج الطبيعي، جامعة القاهرة في عام 2010 ثم حصلت على درجة دكتوراه الفلسفة في تطبيقات الليزر الطبية من قسم تطبيقات الليزر الطبية بالمعهد القومي لعلوم الليزر، جامعة القاهرة في عام 2018.

رسالة الدكتوراه تربط بين العلاج الطبيعي والليزر لعلاج أمراض المخ والأعصاب في الأطفال. بدأت العمل أخصائيا للعلاج الطبيعي بمستشفيات جامعة المنوفية في أغسطس 2005 والتحقت بكلية العلاج الطبيعي جامعة فاروس بالاسكندرية مدرسا مساعدا للعلاج الطبيعي للأطفال في ديسمبر 2014 ثم أصبحت مدرسا للعلاج الطبيعي للأطفال بها في يونيو 2018

  • العلاج الطبيعي للأطفال
  • الليزر في العلاج الطبيعي
  • علم الأعصاب
  • علم المخ والأعصاب في الأطفال
الوظيفة تاريخ التعين تاريخ إنتهاء التعين
 مدرس مساعد العلاج الطبيعي · 10/12/2014 · 13/6/2018
أخصائي العلاج الطبيعي · 5/8/2005 · 9/12/2014

×


أستاذ مساعد كلية العلاج الطبيعى جامعة فاروس

رقم المكتب: G314
رقم التليفون الداخلى: 637

  • هشاشة العظام
  • صحة المراة
  • العلاج الكهربائى
  • التمرينات العلاجية
  • برامج التاهيل
الوظيفة تاريخ التعين تاريخ إنتهاء التعين
 أستاذ مساعد 29/3/2018  حتى الان
مدرس 26/12/2012  28/3/2018
مدرس مساعد 22-9-2007 25/12/2012 
معيد 11-2-2002 21-9-2007
 

×

أستاذ دكتور

رقم المكتب : G314
رقم التليفون الداخلى: 637

*بكالوريوس العلاج العلاج الطبيعي ,جامعة القاهرة 1983
*ماجستير العلاج الطبيعي ,جامعة القاهرة 1993
*دكتوراه العلاج الطبيعي , جامعة القاهرة 1997
*استشاري مساعد هيئة المستشفيات التعليمية 2003
*استشاري علمي هيئة المستشفيات التعليمية 2008

  • العلاج الطبيعي لامراض الاطفال وجراحتها.
  • الخدمات المجتمعية.
  • النشاطات البحثية.
  • مجالات ضمان الجودة المختلفة.
الوظيفة تاريخ التعين تاريخ إنتهاء التعين
مدرس بكلية العلاج الطبيعي جامعة 6 اكتوبر. 1998   2004
استشاري علمي علاج طبيعي(استاذ) بمستشفي الساحل التعليمي بالقاهرة. 2008 حتي الان
وكيل كلية العلاج الطبيعي لخدمة المجتمع وشئون البيئة كلية العلاج الطبيعي جامعة فاروس بالاسكندرىة. 2011 2016

Academic experience

  • الاشراف علي طلاب كلية العلاج الطبيعي جامعة القاهرة-جامعة 6 اكتوبر –جامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا بعيادة العلاج الطبيعي مستشفي الساحل التعليمي-هيئة المستشفيات التعليمية.
  • • مدرس العلاج الطبيعي لامراض العظام وجراحتها , كلية العلاج الطبيعي ,جامعة 6 اكتوبر.
  • • مدرس العلاج الطبيعي لامراض الاعصاب وجراحتها, كلية العلاج الطبيعي, جامعة 6 اكتوبر.
  • • مدرس العلاج الطبيعي لامراض الاطفال وجراحتها , كلية العلاج الطبيعي ,جامعة 6 اكتوبر.
  • • استاذ العلاج الطبيعي بكلية العلاج الطبيعي , جامعة فاروس بالاسكندرية.
  • • ممتحن خارجي لامتحانات العلاج الطبيعي لامراض الاطفال وجراحتها بكليات العلاج الطبيعي جامعة القاهرة ,جامعة 6 اكتوبر ,جامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا .
  • مشرف خارجي لرسالة ماجستير كلية العلاج الطبيعي ,جامعة القاهرة(قسم العلاج الطبيعي لامراض الاطفال وجراحتها)
  • مشرف داخلي لرسالة الدكتوراه كلية العلاج الطبيعي ,جامعة القاهرة(قسم العلاج الطبيعي لامراض الاطفال وجراحتها)
  • مناقش خارجي لرسائل ماجستير ودكتوراه كلية العلاج الطبيعي ,جامعة القاهرة.
الجوائز العلمية التاريخ
  • تكريم نقابة العلاج الطبيعي
2010
  • تكريم اللجنة الاوليمبية لذوي الاحتياجات الخاصة.
2014
  • تكريم جمعية رسالة.
2014
  • تكريم كلية العلاج الطبيعي ,جامعة القاهرة.
2016
  • تكريم خدمة المجتمع والبيئة ,جامعة فاروس بالاسكندرية.
2017
 

 

×


مدرس

رقم المكتب : G 208
رقم التليفون الداخلى: 545

  • بكالوريوس الطب والجراحه جامعة الاسكندريه 1981
  • ماجستير امراض الباطنه.1986
  • دكتوراه فى امراض المناطق الحاره 2016
  • امراض القلب
  • امراض الروماتيزم
  • امراض الباطنه
  • العنايه المركزه
الوظيفة تاريخ التعين تاريخ إنتهاء التعين
العمل فى المستشفيات الجامعيه التابعه لجامعه الاسكندريه 1981 1983
العمل فى مستشفى جمال عبد الناصر نائب مقيم باطنه 1983 1985
العمل اخصائى امراض باطنه فى دولة قطر 1986 1995
استشارى امراض باطنه فى مستشفى طلبة جامعة الاسكندريه 1995 2007
مدير عام الوحدات العلاجيه بجامعة الاسكندريه 2007 2009
مدير عام الوحدات العلاجيه بجامعة الاسكندريه والشئون الوقائيه والتموين الطبى 2009 2016
القاء محاضرات فى التعليم الطبى والتعليم الوقائى والامراض المهنيه 2009 2009
مدرس بقسم الامراض الباطنيه بجامعة فارس بالاسكندريه 2016 Till now

1- مؤتمر امراض السكر

×


Lecturer

Office No.: 310
Extension. No.: 638

– 2014: PHD degree in department of Physical Therapy for Cardiovascular/Respiratory Disorders and Geriatrics, Faculty of physical therapy, Cairo University, Thesis title “Cupping Therapy Versus Anaerobic Exercise on Non-Insulin Dependent Diabetic Patients “.
– 2007: Master degree in department of Physical Therapy for Cardiovascular/Respiratory Disorders and Geriatrics, Faculty of physical therapy, Cairo University, Thesis title “Effect of aerobic exercise on liver enzyme in fatty liver patient “.
– 1999: Bachelor Degree of Physical therapy, Faculty of physical Therapy Cairo University.
– 2015: Vocational diploma in Applied Nutrition Services, Open Education center, Cairo University.
– August 2015: Attendance in the training of teaching quality done/ at Pharos University for one month.

 

Position Starting Date Ending Date
  • Head of Department of Physical Therapy in General Hospital of Berket Al-Saba.
From 2006 August 2015
  • Lecture of physical therapy for internal medicine and geriatrics; faculty of physical therapy; Pharos University.
September 2015 till now
  • Attend the 17 international scientific conference faculty of physical therapy Cairo University under the title of Empowering disability Cairo Egypt 10th 11th march 2016.
  • Attend Physical therapy life style conference Qalubia physical therapy syndicate 6 May 2016.
  • Preparation and organization of the conference “New era in obesity problems and management” Menofia 5-6 June 2015.
  • Preparation and organization of the conference “lumbar disc prolapse Menofia 2 October 2015.
  • Preparation and organization of the conference Workshop in movement impairment diagnosis and treatment for frozen shoulder Menofia 3o march 2018
  • Preparation and organization of the conference Workshop in movement impairment diagnosis and treatment for frozen shoulder Menofia 3o march 2018
  • Attendance 18 th International Scientific Conference of faculty of physical therapy Cairo University Conrad Hotel 16-17 March 2017.
  • Attendance Update weight control conference Conrad Hotel 23-24 February May 2016

×

مدرس

رقم المكتب : G 208
رقم التليفون الداخلى: 545

  • بكالوريوس العلوم2008
  • ماجستير العلوم فى الفيزياء 2012
  • دكتوراه الفلسفه فى العلوم فى الفيزياء 2017
  • الفيزياء النوويه و الإشعاعيه
  • الكشف عن الإشعاع
  • قياس الجرعات الإشعاعيه
  • طرق الحمايه من الإشعاع
  • قياس طيف أشعه جاما
الوظيفة تاريخ التعين تاريخ إنتهاء التعين
معيد بقسم الفيزياء .كلية العلوم جامعة الاسكندريه 2011 2012
مدرس مساعد بقسم العلوم الاساسيه كلية العلاج الطبيعى بجامعة فاروس بالأسكندريه October 2013 May 2017
مدرس بقسم بقسم العلوم الاساسيه كلية العلاج الطبيعى بجامعة فاروس بالأسكندريه May 2017 Till now
النشاط التاريخ
1- الدوره التدريبيه للوقاية من أخطار الإشعاع المؤين بمعمل الأستاذ الدكتور / يونس صالح سليم – كلية العلوم – جامعة الإسكندريه. January 2011
2- المؤتمر العربى الرابع للفيزياء و علوم المواد – الأسكندريه – جمهورية مصر العربيه
3- المؤتمر الأول للفيزياء الإشعاعيه و تطبيقاتها – الأسكندريه – جمهورية مصر العربيه
4- عضو فى المشروع البحثى ” تطوير مختبر الفيزياء الإشعاعيه للأبحاث الإشعاعيه و النوويه” بكلية العلوم جامعة الإسكندريه بتمويل صندوق العلوم و التنميه التكنولوجيه STDF 2017
الجوائز العلمية Date
1- التكريم من جامعة فاروس تقديراً للمنشورات العلمية البارزة خلال الفترة 2013-2017 في قاعدة بيانات Scopus أكتوبر 2018

×

أستاد/ عميد الكلية

رقم المكتب : 324
رقم التليفون الداخلى: 517

  • قائم بأعمال رئيس قسم العلوم الأساسية: 30/9/2013 حتى الآن (جامعة مصر للعلوم و التكنولوجيا)
  • أستاذ بقسم العلوم الأساسية: 10/10/2018 حتى الآن(جامعة مصر للعلوم و التكنولوجيا)
  • أستاذ مساعد بقسم العلوم الأساسية: 29/9/2013 حتى الآن(جامعة مصر للعلوم و التكنولوجيا)
  • قائم بأعمال وكيل الكليه لشئون الدراسات العليا و البحوث: 22/6/2016 الى 30/9/2016
  • قائم بأعمال وكيل الكليه لشئون التعليم و الطلاب: 1/3/2015 حتى 30/9/ 2016
  • قائم بأعمال عميد الكليه 1/3/2016 حتى 30/5/2016
  • مدرس بقسم العلوم الأساسية : 18/7/2007 – 28/9/2013 (جامعة مصر للعلوم و التكنولوجيا)
  • مدرس مساعد بقسم العلوم الأساسية : 30 /9/2000 – 17 /7/2007 (جامعة مصر للعلوم و التكنولوجيا)
  • باحث بقسم العلوم الأساسية : أبريل 1999 – يونيو 2000 (جامعة القاهرة)
  • التمرينات العلاجيه
  • العلاج المائي
  • العلاج الكهربائي
الوظيفة تاريخ التعين تاريخ إنتهاء التعين
وكيل الكلية لشئون التعليم و الطلاب 3/2015  10/2016
وكيل الكلية لشئون الدراسات العليا و البحوث 6/2016 10/2016
رئيس قسم العلوم الأساسية 9/2013 3/2019
 

×

أستاذ تشريح

رقم المكتب: 313
رقم التليفون الداخلى: 636

  • بكالوريوس الطب والجراحة كلية الطب, جامعة الإسكندرية 1974.
  • ماجستير فى التشريح كلية الطب، جامعة الإسكندرية 1979.
  • دكتور الفلسفة فى التشريح وعلم الأجنة كلية الطب, جامعة الإسكندرية 1985
  • أستاذ فى التشريح من كلية الطب ، جامعة الإسكندرية منذ أغسطس 1995
  • إعطاء محاضرات عامة وخاصة للطلبة والدراسات العليا لكليات طب الأسنان لجامعتى الإسكندرية وبيروت.
  • إعطاء محاضرات عامة لطلبة كلية الصيدلة لجامعتى الإسكندرية وبيروت
الوظيفة تاريخ التعين تاريخ إنتهاء التعين
معيد تشريح بجامعة الإسكندرية 1978 1980
مدرس مساعد تشريح بجامعة الإسكندرية 1980 1985
3. مدرس تشريح بجامعة الإسكندرية  1985  1989
4. مدرس تشريح بجامعة الفاتح ليبيا 1989 1992
5. استاذ مساعد تشريح جامعة الإسكندرية 1992 1995
6. أستاذ تشريح بجامعة الإسكندرية 1995 2000
7. أستاذ تشريح بجامعة بيروت العربية 2000 2000
7. أستاذ تشريح بجامعة بيروت العربية 2000 2000
8. أستاذ تشريح بكلية العلاج الطبيعى بجامعة فاروس 2016 حتى الآن
 
  • 7 أبحاث للترقية إلى أستاذ مساعد.
  • 14 بحث للترقية إلى أستاذ.
  • دراسة تشريحية للزاوية الخلفية الوحشية لمفصل الركبة. – 2008
  • دراسة شكلية للشريان التاجى الأيمن – 2015
  • بصمات الأصابع للطلبة اللبنانيين بجامعة بيروت العربية – 2017.

×


مدرس

رقم المكتب : G309
رقم التليفون الداخلى: 634

تخرجت من كلية الطب بالإسكندرية بشري عام 1994. وفي عام 2001 ، حصلت على درجة الماجستير في علم الأمراض الكيميائية. في عام 2005 ، انهت امتحان الترخيص الطبي بالولايات المتحدة الأمريكية (USMLE). وفي عام 2007 عملت مديرة للمختبر في مستشفيات مبرة العصافرة ، فرع الأكاديمية. بعد الانتهاء من درجة الدكتوراه في علم الأمراض الكيميائية ، التحقت بجامعة فاروس بالإسكندرية

الوظيفة تاريخ التعين تاريخ إنتهاء التعين

·         Manger, مدير مختبر (مختبر فاروس – فرع فيكتوريا).

·         • مدير المختبر الكيميائي (معامل مبرة العصافرة – فرع الأكاديمية)

·          2011

·         2007

·         2013

·         2010

الانشطة العلمية التاريخ

 النشاط

  • نقابة الأطباء المصرية
  • الجمعية المصرية لطب المختبرات
  • الجمعية المصرية لجودة الرعاية الصحية وسلامة المرضى.
  • مدرب معتمد

·      1994

·      2001

·      2016

·      2018

×

Associate professor

Office No: E108
Extension. No.: 433

Rania Farouq was born in Alexandria Egypt, on September 29, 1981. She received her PhD degree in chemical engineering in 2013 with a CGPA (A-) from the Faculty of Engineering, Alexandria University in Egypt. She got her master of science in chemical engineering was in 2009 with a CGPA (B+) from Faculty of Engineering, Alexandria University in Egypt. And she received her diploma in chemical engineering in 2006 with general grade good. She obtained her bachelor of science in chemical engineering in 2003.
Rania Farouq is an associate professor in Pharos University in Alexandria in Egypt-Petrochemical Engineering Department.

  • Photocatalysis
  • Nano technology
Position Starting Date Ending Date
  • Assistant lecturer
21/9/2010 31/03/2013
  • Assistant professor
 1/4/2013 29/5/2018
  • Associate professor
30/5/2018  

×

مدرس

رقم المكتب : 310
رقم التليفون الداخلى: 638

  • – دكتوراة في فلسفة التربية تخصص صحة نفسية جامعة المنوفية عام 2013
  • في موضوع فاعلية برنامج ارشادي قائم على نظرية التمركز حول العميل في التخفيف من قلق المستقبل لدى طلبة الجامعة.
  • – ماجستير في التربية تخصص صحة نفسية جامعة المنوفية بتقدير ممتاز عام 2007
  • في موضوع (العوامل المنبئة بالوحدة النفسية لدى عينة من المراهقين الكفوفين والعاديين “دراسة تنبؤية علاجية”).
  • – الدبلوم المهنية في التربية تخصص تربية خاصة جامعة الإسكندرية بتقدير جيد جدا عام 2000 .
  • – دبلوم خاص في التربية (تمهيدي ماجستير) جامعة السكندرية فرع دمنهور بتقدير جيد عام 1999 .
  • – دبلوم عام في التربية جامعه الاسكندرية فرع دمنهور بتقدير جيد عام 1998 .
  • – ليسانس آداب قسم علم النفس جامعه السكندرية عام 1981 .
  • – دبلومة في التوحد من الأكاديمية الأمريكية للتعليم المفتوح بالتعاون مع جامعة القاهرة عام 2011.
  • – حضور الدورات التدريبية في الكمبيوتر والحصول على درجة الامتياز في الحاسب الالي لتسجيل الدكتوراة.
  • – الحصول على شهادة في إجادة اللغة الإنجليزية . TOEFL
  • – دبلومة تأهيل ذوي احتياجات خاصة (قياس وتنمية مهارات).
  • – حضور الدورات التدريبية في التخاطب.
  • – دبلومة في التخاطب.
    1.  مجالات البحث في الصحة النفسية .
    2.  مجالات البحث في الاعاقات و المتلازمات .
    3.  صعوبات التعلم و التخاطب .
    4.  خدمة البيئة .
الوظيفة تاريخ التعين تاريخ إنتهاء التعين
تدريس مقررات الفئات الخاصة فى البرامج التدريبية التابعة لجامعة القاهرة . 2011 2013
عضو هيئة تدريس منتدب بمعهد الخدمة الاجتماعية لتدريس مواد علم النفس والصحة النفسية . 2015 2016
عضو هيئة تدريس منتدب بالجامعة العمالية لتدريس علوم سلوكية . 2014 2016
الانشطة العلمية التاريخ
• مؤتمر بعنوان قضايا صعوبات التعلم في الوطن العربي بكلية التربية بأسوان(مؤسسة حنان درويش لذوي الاحتياجات الخاصة بتاريخ. · 19-20 Jan 2013
الاتجاهات الحديثة في دراسات علم النفس “الوادي الجديد “ 4/4/2015
دور علم النفس في النهضة الاقتصادية والتكنولوجية برئاسة المحافظ 28/3/2015
المؤتمر السنوي الخامس و الثلاثون لعلم النفس في مصر بعنوان : رعاية الافراد ذوي الاعاقات ” الواقع و الاتجاهات المعاصرة “ 16-19 Oct 2018

×

Why did you go to PUA for student exchange?

The chance to visit Africa, and more specific an Arab country with so much history as Egypt has, made the decision very easy. PUA offered the necessities and quality needed for my bachelor thesis to be conducted.

How long was the exchange period?

The exchange lasted 8 weeks in total.

How have you been chosen for the exchange?

Prof. Andrew Martin from KTH scouted for students to participate in a collaboration with PUA and KTH, me and my colleagues applied and were accepted.

What do you think are the differences between studying at PUA and KTH?

The difference is a more direct contact or line of communication in PUA compared to KTH. The relationships between pupils and professors are more personal than in KTH. Moreover, the learning is more of a practical character in PUA than in KTH, where the approach is often more theoretical and is conducted to bring discussion.

Did PUA staff, professors, researcher and others that you met been helpful and easy to communicate, discuss and cooperate

They have been excellent in supporting all causes, the communication line is very clear and everyone, including students, are very generous and show great hospitality. Our Egyptian colleagues, whom we collaborate with, have excellent knowledge in their field and are easy to discuss with.

Read More

Why did you go to (KTH Royal Institute of Technology) for staff exchange?

The main objectives of this mobility are:
- Explore the master program in Electrical Engineering in KTH.
- Investigate the availability of joint undergraduate projects submission.
- Acquire new teaching and learning skills from KTH.
- Reinforcement the cooperation between KTH and PUA.

How long was the exchange period?

A month.

How have you been chosen to this visit?

Through a presentation in front of the vice president and the international relations coordinator of PUA University. The presentation includes my goals to this grant of the Erasmus+ staff mobility program and this is done after the submission of the motivation letter and my CV to them.

Read More

Why did you go to the School of Pharmacy, University of Eastern Finland for staff exchange?

I consider the visit to the School of Pharmacy, UEF, as a lifetime experience that I believe it is a milestone in my career. It is a significant opportunity to discover innovative and different teaching and research techniques as well as to explore new foreign culture that is definitely motivational and very inspirational to my career

How long was the exchange period?

The exchange period was 8 days

How have you been chosen to this visit?

The journey started after my motivation letter was selected by Prof. Dr. Maged ElGhazouly, Dean of the Faculty of Pharmacy and Drug Manufacturing. I was one of 5 lecturers who were chosen to present their motivations to contribute in such exchange program in front of Prof. Dr. Mahmoud Mohey ElDin, President of Pharos University in Alexandria and Prof. Dr. Nourhan Fanaky, Vice President for Education and Students Affairs.

How do studies and researches at School of Pharmacy, University of Eastern Finland differ in comparison to your previous experience?

I think they are different in the time and resources available for their research. In addition, most of them are working as a multidisciplinary team which collaborate together for successful publications

Read More

Why did you go to KTH for staff exchange?

To gain more experience about teaching methods, to get introduced to a new culture, to widen my professional network, to know more about the curriculum of the courses in the KTH and compare it to ours in PUA. My main mission was about the BIM courses to transfer the way of teaching and to know all the courses that are taught in the KTH as PUA is starting to teach this new technology.

How long was the exchange period?

It was one month.

How have you been chosen to this visit?

I have been chosen through a process that started by a call to all the staff members for whoever wants to submit a motivation letter to be chosen. Then there was an interview with the faculty of engineering dean and head of departments. Then there was an interview with the head of international relations and the representatives of university’s president.

How do studies and researches at KTH differ in comparison to your previous experience?

It differs a lot as the number of years for the university education at the KTH are 3 for bachelor degree and most of the students there continue post graduate studies for 2 years to complete their master’s degree. One of the great differences is that all the master or PhD thesis are concerned with the industry to solve problems or to renovate the technology of construction.

Read More

Why did you go to (Royal Institue of Technology KTH) for staff exchange?

My trip was part of a grant of the Erasmus+ Staff Mobility Program. The main purpose of the trip was to adopt new teaching methods, interactive learning methods and assessment methods. In addition, visit the laboratories and workshops. Another personal purpose was to network with people interested in the field of my PhD research and exchange knowledge with them.

How long was the exchange period?

The exchange period was for 10 days.

How have you been chosen to this visit?

I applied for it at the PUA. The application included a motivation letter, my CV and a valid IELTS certificate. Then I have done a presentation on the purpose of my application to this visit. The attendees of the presentation were the Vice President of the PUA and the International Relations Coordinator at the PUA.

Read More

Why did you go to (KTH)for staff exchange?

I went there as a part of ICM program among the agreement between KTH and PUA

How long was the exchange period?

10 days

How do studies and researches at (KTH) differ in comparison to your previous experience?

There educaltional system consists of 3-years program BSc and 2 years Msc. The computer and electrical engineering are merged in one schoo;

Did (KTH) staff, professors, researcher and others that you met been helpful and easy to communicate, discuss and cooperate

Yes,

Could you describe a regular day as a student or teacher at (KTH)?

Student : attend lectures and lab sessions Teacher : give lectures, participate in meetings related to research projects

What was the best part of your experience at (KTH)?

Meeting with master programs directors and advanced abs

Read More

What made you chose PUA to study?

Being best authentic private university in Alexandria with highly qualified cooperative Teaching staff from professors to demonstrators is reason enough for anyone to join your University.

Why did you go to (University of Eastern Finland) for student exchange?

In my opinion, the university announced for scholarship was a great opportunity to discover their teaching methods and facilities whilst still student in PUA, as well as experience first-hand the European scandanavian culture.

How long was the exchange period?

About four months since 3rd/sept/2018 to 20th/dec/2018

How have you been chosen for the exchange?

By assessing applicant English proficiency, recommendation letter from my professors, motivation letter and interviews was also done to assess student social and academic background as well as their overall character.

Read More

What made you chose PUA to study?

I choose Pharos University because it is one of the top 10 universities in the Republic of Egypt and its close relationship between other international universities, especially the Royal Institute of Technology (KTH)

Why did you go to (KTH) for student exchange?

To gain experience of travel without parents and self-reliance and to see the cultures of other countries

How long was the exchange period?

It was 3 months

How have you been chosen for the exchange?

I think because I worked hard to study architecture and got the highest grades and excelled at the University of Pharos

Read More

What made you chose PUA to study?

Because of the excellent educational level offered by pharos university.

Why did you go to (KTH) for student exchange?

To gain a new experience and knew the difference between education in Egypt and abroad.

How long was the exchange period?

3 months

How have you been chosen for the exchange?

I was nominated by my department then I have passed the language test and an interview with university administration.

What do you think are the differences between studying at PUA and (KTH)?

The biggest difference is that students there depend on themselves a lot in the education.

Read More

What made you chose PUA to study?

I choose Pharos University to study because I knew about the agreement dual bachelor degree from both KTH and PUA which gives international exposure. Also its one of the best University for the education perspectives.

Why did you go to KTH for student exchange?

To gain experience, knowledge. Also to explore different cultures and know the least technology and trend in architecture.

How long was the exchange period?

3 months

How have you been chosen for the exchange?

First I have been writing my CV and motivation letter. Second I have been through 2 interviews and English test.

Read More

What made you chose PUA to study? 

 I choose Pharos University to study because it is one of the universities that help on producing good generations.

 Why did you go to (KTH) for student exchange?

To gain experience and knowledge from other countries that could help me in my future sake concerning the Architecture Engineering. 

How long was the exchange period? 

3 months 

How have you been chosen for the exchange? 

 By owning high grades, good communication skills and language.

Read More

Why did you go to PUA for student exchange? 

  I heard about the transportation project from my teacher at KTH. I chose PUA for exhange to write my bachelor thesis.

How long was the exchange period?  

3 months. 

 How have you been chosen for the exchange?

By my teacher at KTH. 

What do you think are the differences between studying at PUA and (KTH)? 

  I have nit participated in any courses but otherwise, there are differences such as school rules, computer lab.

Did PUA staff, professors, researcher and others that you met been helpful and easy to communicate, discuss and cooperate.  

Yes, they have been helpful all the period and it was easy to communicate with them.  

Read More

What made you chose PUA to study?

Because it is one of best universities in Alexandria.

Why did you go to KTH Royal Institute of Technology in Stockholm for student exchange?

It was a good chance to gain experience.

How long was the exchange period?

Three months.

How have you been chosen for the exchange?

I have been chosen by my professors.

What do you think are the differences between studying at PUA and KTH Royal Institute of Technology in Stockholm?

The students at KTH is more independent.

Read More

What made you chose PUA to study?

As Pharos is one from the best universities in Egypt, it was recommended for me.

Why did you go to (KTH) for student exchange?

It was the best chance ever to learn a lot about everything, their way of studying, their work during their lectures and tutorial.

How long was the exchange period?

It was for 3 months.

How have you been chosen for the exchange?

I was able to get the highest grades so that I could get my professors' nomination and I worked hard on it

Read More