القواعد و النظم الخاصة بمركز اللغة الإنجليزية

القواعد و النظم الخاصة بطلبة مركز اللغة الإنجليزية

 

  1. الحضور
  • تستغرق كل محاضرات اللغة الإنجليزية ساعتان ونصف للمحاضرة الواحدة، و يتوجب على الطالب حضور محاضرتين إسبوعيا. يوفر مركز اللغة الإنجليزية محاضرات صباحية تبدأ من 8:30 صباحا و تنتهي في 11:00 صباحا و كذلك محاضرات الظهيرة تبدأ من 12:30 مساءا و تنتهي في 3:00 مساءا .
  • يلتزم الطالب بحضور المجموعة التي قام بتسجيلها لدى مركز اللغة الإنجليزية.
  • يتم احتساب الحضور و الغياب بدءا من اليوم الأول من الدراسة بغض النظر عن الميعاد الذي قام الطالب فيه بتسجيل المقرر بالتنسيق مع المرشد الأكاديمي أو الدفع.
  • يتم احتساب الحضور و الغياب في بداية المحاضرة و يتوجب على كل طالب أن يتأكد من سماع اسمه من قبل المدرس و الرد بصوت واضح بالإيجاب حتى يتم احتسابه حاضرا، و يتكرر الأمر حينما ينادي مسؤول ادارة المتابعة على الطلاب للتأكد من تمام الحضور و الغياب. في حالة عدم رد الطالب فيتم احتسابه غائبا عن تلك المحاضرة.

 

  • في حالة غياب الطالب ثلاث (3) مرات، يتم إصدار إنذار أول.
  • في حالة غياب الطالب ست (6) مرات، يتم إصدار إنذار ثاني.
  • في حالة غياب الطالب سبع (7) مرات فأكثر، يتم إصدار حرمان للطالب من حضور المقرر.

 

  • يجب على كل طالب المتابعة الدورية للانذارات في القسم المخصص بالمركز داخل الموقع الإلكتروني لجامعة فاروس.
  • في حالة دخول الطالب المحاضرة بدون الكتاب الدراسي (و كتاب التمارين الخاص به) فسيتم احتسابه غائب و بالتالي لن يتمكن من دخول الفصل.

 

  1. الانضباط
  • يلتزم الطالب بحضور المحاضرة في ميعادها، أي في الثامنة و النصف صباحا إذا كانت المحاضرة صباحية و الثانية عشرة و النصف مساءا إذا كانت محاضرة الظهيرة.
  • إذا تأخر الطالب أكثر من 15 دقيقة سيحسب له اليوم غياب محاضرة كاملة ولن يتمكن من حضور الفصل.
  • في حال خروج الطالب من المحاضرة قبل انتهاء مدتها يحتسب الطالب غائبًا.
  • إذا تم احتساب الطالب غائبًا في محاضرة يوم الاختبار ، لا يُسمح له بإجراء الاختبار.
  • الطلاب الذين يتغيبون عن الاختبارات لا يمكنهم الحصول على امتحان بديل ما لم يكن هناك عذر كتابي معتمد من الجامعة. سيتم إجراء جميع الاختبارات البديلة في نهاية الفصل الدراسي.
  • يجب أن تكون جميع الإجابات إما بالقلم الأزرق أو الأسود. لا يسمح باستخدام القلم الرصاص.
  • لا يُسمح للطلاب بالمغادرة قبل انتهاء نصف الوقت المحدد للاختبار.

 

  1. الأعذار
  • يتم ترتيب جدول محاضرات اللغة الإنجليزية بالتنسيق مع جميع الكليات بجامعة فاروس، لذا فلن يكون هناك أية تعارض بين ميعاد محاضرة اللغة الإنجليزية و أية محاضرة أخري أثناء الدراسة.بالتالي فلن يسمح للطالب عدم حضورها أو بالانصراف من المحاضرة قبل ميعاد انتهائها لحضور أية محاضرات أخري. أما في حالة مغادرة الفصل لحضور محاضرة أخرى فيتم احتساب ذلك غيابا كاملا.
  • في حالة إذا كان الطالب في سنة التخرج أو يقوم بدراسة المقرر (أو إعادته) في فصل دراسي مختلف عن باقي زملاءه، يتوجب عليه تنسيق الأمر بصورة مباشرة مع مدير مركز اللغة الإنجليزية. و في حالة وجود تعارض قهري لا يمكن معالجته، ينصح الطالب بمراجعة أولياته بشأن استكمال المقرر من عدمه.
  • لا يسمح للطالب بالخروج في أي وقت من أوقات المحاضرة إلا في حالات الطوارىء القصوى على أن يتم أخذ إذن من كل من مدرس الفصل أولا ثم مدير مركز اللغة الإنجليزية.
  • يسمح للطالب بعدم الحضور في حالة المرض. في هذه الحالة يتوجب عليه تقديم عذر طبي مكتوب من قبل عيادة جامعة فاروس، كما يجب تقديمها فورا بعد الشفاء و استئنافه الدراسة و ذلك حتي يعفى الطالب من حضور محاضرة اللغة الإنجليزية. أما في حالة مخالفة ذلك فمن الممكن أن يحصل الطالب على انذار بخصوص بالغياب.
  • كما يسمح للطالب بعدم الحضور في حالة السفر للخارج بعد موافقة نائب رئيس الجامعة لشئون الطلاب وذلك عقب تقديم جواز السفر الخاص به و صورة من الصفحة المخصصة لبيان تاريخ الذهاب و العودة من خلال الكلية.

  

  1. الكتب
  • كل الكتب الدراسية الخاصة بمقرر اللغة الإنجليزية متوفرة في مركز التصوير و الكتب في الدور الأرضي في مبنى كلية العلوم المالية و الإدارية (مبنى د).
  • فور تسجيل الطالب لمقرر اللغة الإنجليزية في المركز، فلن يسمح للطالب بحضور محاضرة اللغة الإنجليزية دون إحضار كلا من الكتابين (كتاب الطالب Course-Bookوكتاب التمارينWorkbook ).
  • إذا كنت طالبا في دفعة 2012 أو دفعة سابقة عن ذلك (أي سجلت مقرر اللغة الإنجليزية لأول مرة في عام 2012 أو ما قبله 2011 أو 2010…إلخ)، يتوجب عليك أن تقوم بالتنسيق مع مركز اللغة الإنجليزية أولا للتأكد من وجود اسمك في دفتر تسجيل من يحق لهم الحصول على الكتب الدراسية الخاصة بالمقرر و ذلك بعد دفع القيم المستحقة.

  

  1. قواعد سلوك طلاب المركز

 

  • ممنوع منعا باتا التدخين داخل كلا من حجرة الدراسة و مركز اللغة الإنجليزية.
  • غير مسموح للطالب بتناول الطعام و المشروبات، فيما عدا الماء، داخل حجرة الدراسة و ذلك وقت المحاضرة.
  • يعد الطالب مسؤولا عن نظافة مكتبه الخاص به و كذا حجرة الدراسة حيث يتواجد، و لا سيما عند تناوله الطعام و الشراب في وقت الاستراحة.
  • بجب على الطالب وضع هاتفه المحمول في الوضع الصامت أو الغلق أثناء المحاضرة. أما في حالة الطوارىء فيمكن إستخدام الهاتف خارج حجرة الدراسة بعد موافقة مدرس الفصل أولا.
  • أية سلوكيات غير أخلاقية أو مخالفة للقواعد المتفق عليها في أماكن الدراسة تقابل بعقوبات من قبل الإدارة.

 

  1. الشكاوى
  • في حالة حدوث ما يعطل الطالب عن الدراسة داخل الفصل و رغبته في التقدم بشكوى، يرجى مخاطبة مدرس الفصل أولا حتى يتمكن الطالب من التغلب على تلك المعوقات سريعا و استئناف الدراسة بيسر.
  • في حالة رغبة الطالب في تقديم شكوى (أو مقترح لتحسين الفصل الدراسي أو ما شابه) دون ذكر اسمه، بإمكانه أن يكتبها في ورقة و يضعها في صندوق المقترحات و الشكاوى الخاصة بالمركز.
  • في حالة رغبة الطالب في تقديم شكوى بخصوص أمر هام أو عاجل يتعلق بالدراسة داخل الفصل و لم يتمكن مدرس الفصل من البت فيه، فيحق له التقدم بالشكوى للمنسق الأكاديمي الخاص بالمقرر وفي حال عدم التوصل لحل فيمكن للطالب التقدم بالشكوى في صورة شفهية أو أفضل إذا كانت كتابية باللغة العربية أو الإنجليزية، و ذلك لمدير مركز اللغة الإنجليزية. حينها يتوجب على الطالب الإنتظار لحين البت في الشكوى.

 

  1. توزيع الدرجات

E0 & E1

Year’s Work Final
Quiz 1 10 /2 = 5 Mid-Term 15 Listening 10 Writing 10 Speaking 10 Final 50
Structure 4 2 Reading 4 Reading 16
Vocabulary 6 3 Structure 6 Structure 17
Vocabulary 5 Vocabulary 17

 E2 & E3

Year’s Work Final
Quiz 1 10 /2 = 5 Mid-Term 15 Listening 10 Writing 10 Speaking 10 Final 50
Structure 4 2 Reading 6 Reading 20
Vocabulary 6 3 Structure 5 Structure 15
Vocabulary 4 Vocabulary 15

  الحضور

  • تستغرق كل محاضرات اللغة الإنجليزية ساعتان للمحاضرة الواحدة، و يتوجب على الطالب حضور محاضرتين إسبوعيا. يوفر مركز اللغة الإنجليزية محاضرات تبدأ من 8:30 صباحا و تنتهي في 10:30 صباحا.
  • يلتزم الطالب بحضور المجموعة التي قام بتسجيلها لدى مركز اللغة الإنجليزية.
  • يتم احتساب الحضور و الغياب بدءا من اليوم الأول من الدراسة بغض النظر عن الميعاد الذي قام الطالب فيه بتسجيل المقرر بالتنسيق مع المرشد الأكاديمي أو الدفع.
  • يتم احتساب الحضور و الغياب في بداية المحاضرة و يتوجب على كل طالب أن يتأكد من سماع اسمه من قبل المدرس و الرد بصوت واضح بالإيجاب حتى يتم احتسابه حاضرا، و يتكرر الأمر حينما ينادي مسؤول ادارة المتابعة على الطلاب للتأكد من تمام الحضور و الغياب. في حالة عدم رد الطالب فيتم احتسابه غائبا عن تلك المحاضرة.

 

  • في حالة غياب الطالب ثلاث (3) مرات، يتم إصدار إنذار أول.
  • في حالة غياب الطالب ست (6) مرات، يتم إصدار إنذار ثاني.
  • في حالة غياب الطالب سبع (7) مرات فأكثر، يتم إصدار حرمان للطالب من حضور المقرر.
  • يجب على كل طالب المتابعة الدورية للانذارات في القسم المخصص بالمركز داخل الموقع الإلكتروني لجامعة فاروس.
  • في حالة دخول الطالب المحاضرة بدون الكتاب الدراسي (و كتاب التمارين الخاص به) فسيتم احتسابه غائب و بالتالي لن يتمكن من دخول الفصل.

 

  1. الانضباط
  • يلتزم الطالب بحضور المحاضرة في ميعادها، أي في الثامنة و النصف صباحا.
  • إذا تأخر الطالب أكثر من 15 دقيقة سيحسب له اليوم غياب محاضرة كاملة ولن يتمكن من حضور الفصل.
  • في حال خروج الطالب من المحاضرة قبل انتهاء مدتها يحتسب الطالب غائبًا.
  • إذا تم احتساب الطالب غائبًا في محاضرة يوم الاختبار ، لا يُسمح له بإجراء الاختبار.
  • الطلاب الذين يتغيبون عن الاختبارات (سواء التي تتطلب الحضور أو الالكترونية) لا يمكنهم الحصول على امتحان بديل ما لم يكن هناك عذر كتابي معتمد من الجامعة. سيتم إجراء جميع الاختبارات البديلة في نهاية الفصل الدراسي.
  • يجب أن تكون جميع الإجابات إما بالقلم الأزرق أو الأسود. لا يسمح باستخدام القلم الرصاص.
  • لا يُسمح للطلاب بالمغادرة قبل انتهاء نصف الوقت المحدد للاختبار ولا تحتسب درجة الاختبار الالكتروني إلا في حال إنهاء الاختبار كاملًا.
  1. الأعذار
  • يتم ترتيب جدول محاضرات اللغة الإنجليزية بالتنسيق مع جميع الكليات بجامعة فاروس، لذا فلن يكون هناك أية تعارض بين ميعاد محاضرة اللغة الإنجليزية و أية محاضرة أخري أثناء الدراسة.بالتالي فلن يسمح للطالب عدم حضورها أو بالانصراف من المحاضرة قبل ميعاد انتهائها لحضور أية محاضرات أخري. أما في حالة مغادرة الفصل لحضور محاضرة أخرى فيتم احتساب ذلك غيابا كاملا.
  • في حالة إذا كان الطالب في سنة التخرج أو يقوم بدراسة المقرر (أو إعادته) في فصل دراسي مختلف عن باقي زملاءه، يتوجب عليه تنسيق الأمر بصورة مباشرة مع مدير مركز اللغة الإنجليزية. و في حالة وجود تعارض قهري لا يمكن معالجته، ينصح الطالب بمراجعة أولياته بشأن استكمال المقرر من عدمه.
  • لا يسمح للطالب بالخروج في أي وقت من أوقات المحاضرة إلا في حالات الطوارىء القصوى على أن يتم أخذ إذن من كل من مدرس الفصل أولا ثم مدير مركز اللغة الإنجليزية.
  • يسمح للطالب بعدم الحضور في حالة المرض. في هذه الحالة يتوجب عليه تقديم عذر طبي مكتوب من قبل عيادة جامعة فاروس، كما يجب تقديمها فورا بعد الشفاء و استئنافه الدراسة و ذلك حتي يعفى الطالب من حضور محاضرة اللغة الإنجليزية. أما في حالة مخالفة ذلك فمن الممكن أن يحصل الطالب على انذار بخصوص بالغياب.
  • كما يسمح للطالب بعدم الحضور في حالة السفر للخارج بعد موافقة نائب رئيس الجامعة لشئون الطلاب وذلك عقب تقديم جواز السفر الخاص به و صورة من الصفحة المخصصة لبيان تاريخ الذهاب و العودة من خلال الكلية.
  •  
  1. الكتب
  • كل الكتب الدراسية الخاصة بمقرر اللغة الإنجليزية متوفرة في مركز التصوير و الكتب في الدور الأرضي في مبنى كلية العلوم المالية و الإدارية (مبنى د).
  • فور تسجيل الطالب لمقرر اللغة الإنجليزية في المركز، فلن يسمح للطالب بحضور محاضرة اللغة الإنجليزية دون إحضار كلا من الكتابين (كتاب الطالب Course-Bookوكتاب التمارينWorkbook ).
  • إذا كنت طالبا في دفعة 2012 أو دفعة سابقة عن ذلك (أي سجلت مقرر اللغة الإنجليزية لأول مرة في عام 2012 أو ما قبله 2011 أو 2010…إلخ)، يتوجب عليك أن تقوم بالتنسيق مع مركز اللغة الإنجليزية أولا للتأكد من وجود اسمك في دفتر تسجيل من يحق لهم الحصول على الكتب الدراسية الخاصة بالمقرر و ذلك بعد دفع القيم المستحقة.

  

  1. قواعد سلوك طلاب المركز
  • ممنوع منعا باتا التدخين داخل كلا من حجرة الدراسة و مركز اللغة الإنجليزية.
  • غير مسموح للطالب بتناول الطعام و المشروبات، فيما عدا الماء، داخل حجرة الدراسة و ذلك وقت المحاضرة.
  • يعد الطالب مسؤولا عن نظافة مكتبه الخاص به و كذا حجرة الدراسة حيث يتواجد، و لا سيما عند تناوله الطعام و الشراب في وقت الاستراحة.
  • بجب على الطالب وضع هاتفه المحمول في الوضع الصامت أو الغلق أثناء المحاضرة. أما في حالة الطوارىء فيمكن إستخدام الهاتف خارج حجرة الدراسة بعد موافقة مدرس الفصل أولا.
  • أية سلوكيات غير أخلاقية أو مخالفة للقواعد المتفق عليها في أماكن الدراسة تقابل بعقوبات من قبل الإدارة.

 

  1. الشكاوى
  • في حالة حدوث ما يعطل الطالب عن الدراسة داخل الفصل و رغبته في التقدم بشكوى، يرجى مخاطبة مدرس الفصل أولا حتى يتمكن الطالب من التغلب على تلك المعوقات سريعا و استئناف الدراسة بيسر.
  • في حالة رغبة الطالب في تقديم شكوى (أو مقترح لتحسين الفصل الدراسي أو ما شابه) دون ذكر اسمه، بإمكانه أن يكتبها في ورقة و يضعها في صندوق المقترحات و الشكاوى الخاصة بالمركز.
  • في حالة رغبة الطالب في تقديم شكوى بخصوص أمر هام أو عاجل يتعلق بالدراسة داخل الفصل و لم يتمكن مدرس الفصل من البت فيه، فيحق له التقدم بالشكوى للمنسق الأكاديمي الخاص بالمقرر وفي حال عدم التوصل لحل فيمكن للطالب التقدم بالشكوى في صورة شفهية أو أفضل إذا كانت كتابية باللغة العربية أو الإنجليزية، و ذلك لمدير مركز اللغة الإنجليزية. حينها يتوجب على الطالب الإنتظار لحين البت في الشكوى.

 

  1. توزيع الدرجات
Year’s Work Final
Qrtr. 1 10 /2 = 5 Qrtr. 2 10 /2 = 5 Mid-Term 10 Graded Task 10 Listening 5 Writing 5 Speaking 10 Final 50
Writing 10 5 Vocabulary 6 3 Vocabulary 3 Vocabulary 3 Reading 20
Structure 4 2 Structure 2 Structure 2 Structure 15
Reading 5 Listening 5 Vocabulary 15
  • ملحوظة

سيتم إجراء     Quarter 2و Graded Task   من خلال LMS

القواعد و النظم الخاصة بمركز اللغة الإنجليزية

Why did you go to PUA for student exchange?

The chance to visit Africa, and more specific an Arab country with so much history as Egypt has, made the decision very easy. PUA offered the necessities and quality needed for my bachelor thesis to be conducted.

How long was the exchange period?

The exchange lasted 8 weeks in total.

How have you been chosen for the exchange?

Prof. Andrew Martin from KTH scouted for students to participate in a collaboration with PUA and KTH, me and my colleagues applied and were accepted.

What do you think are the differences between studying at PUA and KTH?

The difference is a more direct contact or line of communication in PUA compared to KTH. The relationships between pupils and professors are more personal than in KTH. Moreover, the learning is more of a practical character in PUA than in KTH, where the approach is often more theoretical and is conducted to bring discussion.

Did PUA staff, professors, researcher and others that you met been helpful and easy to communicate, discuss and cooperate

They have been excellent in supporting all causes, the communication line is very clear and everyone, including students, are very generous and show great hospitality. Our Egyptian colleagues, whom we collaborate with, have excellent knowledge in their field and are easy to discuss with.

Read More

Why did you go to (KTH Royal Institute of Technology) for staff exchange?

The main objectives of this mobility are:
- Explore the master program in Electrical Engineering in KTH.
- Investigate the availability of joint undergraduate projects submission.
- Acquire new teaching and learning skills from KTH.
- Reinforcement the cooperation between KTH and PUA.

How long was the exchange period?

A month.

How have you been chosen to this visit?

Through a presentation in front of the vice president and the international relations coordinator of PUA University. The presentation includes my goals to this grant of the Erasmus+ staff mobility program and this is done after the submission of the motivation letter and my CV to them.

Read More

Why did you go to the School of Pharmacy, University of Eastern Finland for staff exchange?

I consider the visit to the School of Pharmacy, UEF, as a lifetime experience that I believe it is a milestone in my career. It is a significant opportunity to discover innovative and different teaching and research techniques as well as to explore new foreign culture that is definitely motivational and very inspirational to my career

How long was the exchange period?

The exchange period was 8 days

How have you been chosen to this visit?

The journey started after my motivation letter was selected by Prof. Dr. Maged ElGhazouly, Dean of the Faculty of Pharmacy and Drug Manufacturing. I was one of 5 lecturers who were chosen to present their motivations to contribute in such exchange program in front of Prof. Dr. Mahmoud Mohey ElDin, President of Pharos University in Alexandria and Prof. Dr. Nourhan Fanaky, Vice President for Education and Students Affairs.

How do studies and researches at School of Pharmacy, University of Eastern Finland differ in comparison to your previous experience?

I think they are different in the time and resources available for their research. In addition, most of them are working as a multidisciplinary team which collaborate together for successful publications

Read More

Why did you go to KTH for staff exchange?

To gain more experience about teaching methods, to get introduced to a new culture, to widen my professional network, to know more about the curriculum of the courses in the KTH and compare it to ours in PUA. My main mission was about the BIM courses to transfer the way of teaching and to know all the courses that are taught in the KTH as PUA is starting to teach this new technology.

How long was the exchange period?

It was one month.

How have you been chosen to this visit?

I have been chosen through a process that started by a call to all the staff members for whoever wants to submit a motivation letter to be chosen. Then there was an interview with the faculty of engineering dean and head of departments. Then there was an interview with the head of international relations and the representatives of university’s president.

How do studies and researches at KTH differ in comparison to your previous experience?

It differs a lot as the number of years for the university education at the KTH are 3 for bachelor degree and most of the students there continue post graduate studies for 2 years to complete their master’s degree. One of the great differences is that all the master or PhD thesis are concerned with the industry to solve problems or to renovate the technology of construction.

Read More

Why did you go to (Royal Institue of Technology KTH) for staff exchange?

My trip was part of a grant of the Erasmus+ Staff Mobility Program. The main purpose of the trip was to adopt new teaching methods, interactive learning methods and assessment methods. In addition, visit the laboratories and workshops. Another personal purpose was to network with people interested in the field of my PhD research and exchange knowledge with them.

How long was the exchange period?

The exchange period was for 10 days.

How have you been chosen to this visit?

I applied for it at the PUA. The application included a motivation letter, my CV and a valid IELTS certificate. Then I have done a presentation on the purpose of my application to this visit. The attendees of the presentation were the Vice President of the PUA and the International Relations Coordinator at the PUA.

Read More

Why did you go to (KTH)for staff exchange?

I went there as a part of ICM program among the agreement between KTH and PUA

How long was the exchange period?

10 days

How do studies and researches at (KTH) differ in comparison to your previous experience?

There educaltional system consists of 3-years program BSc and 2 years Msc. The computer and electrical engineering are merged in one schoo;

Did (KTH) staff, professors, researcher and others that you met been helpful and easy to communicate, discuss and cooperate

Yes,

Could you describe a regular day as a student or teacher at (KTH)?

Student : attend lectures and lab sessions Teacher : give lectures, participate in meetings related to research projects

What was the best part of your experience at (KTH)?

Meeting with master programs directors and advanced abs

Read More

What made you chose PUA to study?

Being best authentic private university in Alexandria with highly qualified cooperative Teaching staff from professors to demonstrators is reason enough for anyone to join your University.

Why did you go to (University of Eastern Finland) for student exchange?

In my opinion, the university announced for scholarship was a great opportunity to discover their teaching methods and facilities whilst still student in PUA, as well as experience first-hand the European scandanavian culture.

How long was the exchange period?

About four months since 3rd/sept/2018 to 20th/dec/2018

How have you been chosen for the exchange?

By assessing applicant English proficiency, recommendation letter from my professors, motivation letter and interviews was also done to assess student social and academic background as well as their overall character.

Read More

What made you chose PUA to study?

I choose Pharos University because it is one of the top 10 universities in the Republic of Egypt and its close relationship between other international universities, especially the Royal Institute of Technology (KTH)

Why did you go to (KTH) for student exchange?

To gain experience of travel without parents and self-reliance and to see the cultures of other countries

How long was the exchange period?

It was 3 months

How have you been chosen for the exchange?

I think because I worked hard to study architecture and got the highest grades and excelled at the University of Pharos

Read More

What made you chose PUA to study?

Because of the excellent educational level offered by pharos university.

Why did you go to (KTH) for student exchange?

To gain a new experience and knew the difference between education in Egypt and abroad.

How long was the exchange period?

3 months

How have you been chosen for the exchange?

I was nominated by my department then I have passed the language test and an interview with university administration.

What do you think are the differences between studying at PUA and (KTH)?

The biggest difference is that students there depend on themselves a lot in the education.

Read More

What made you chose PUA to study?

I choose Pharos University to study because I knew about the agreement dual bachelor degree from both KTH and PUA which gives international exposure. Also its one of the best University for the education perspectives.

Why did you go to KTH for student exchange?

To gain experience, knowledge. Also to explore different cultures and know the least technology and trend in architecture.

How long was the exchange period?

3 months

How have you been chosen for the exchange?

First I have been writing my CV and motivation letter. Second I have been through 2 interviews and English test.

Read More

What made you chose PUA to study? 

 I choose Pharos University to study because it is one of the universities that help on producing good generations.

 Why did you go to (KTH) for student exchange?

To gain experience and knowledge from other countries that could help me in my future sake concerning the Architecture Engineering. 

How long was the exchange period? 

3 months 

How have you been chosen for the exchange? 

 By owning high grades, good communication skills and language.

Read More

Why did you go to PUA for student exchange? 

  I heard about the transportation project from my teacher at KTH. I chose PUA for exhange to write my bachelor thesis.

How long was the exchange period?  

3 months. 

 How have you been chosen for the exchange?

By my teacher at KTH. 

What do you think are the differences between studying at PUA and (KTH)? 

  I have nit participated in any courses but otherwise, there are differences such as school rules, computer lab.

Did PUA staff, professors, researcher and others that you met been helpful and easy to communicate, discuss and cooperate.  

Yes, they have been helpful all the period and it was easy to communicate with them.  

Read More

What made you chose PUA to study?

Because it is one of best universities in Alexandria.

Why did you go to KTH Royal Institute of Technology in Stockholm for student exchange?

It was a good chance to gain experience.

How long was the exchange period?

Three months.

How have you been chosen for the exchange?

I have been chosen by my professors.

What do you think are the differences between studying at PUA and KTH Royal Institute of Technology in Stockholm?

The students at KTH is more independent.

Read More

What made you chose PUA to study?

As Pharos is one from the best universities in Egypt, it was recommended for me.

Why did you go to (KTH) for student exchange?

It was the best chance ever to learn a lot about everything, their way of studying, their work during their lectures and tutorial.

How long was the exchange period?

It was for 3 months.

How have you been chosen for the exchange?

I was able to get the highest grades so that I could get my professors' nomination and I worked hard on it

Read More