GD 563 – Design management and specification

Course lecturer :

Prof/ Georege Nuba Simonian

Course assistant :

    • T.A/ yomna yakout

Course objectives :

1. التعرف على أساسيات إدارة التصميم 2. التعرف على عناصر إدارة التصميم. 3. كيفية الربط بين التصميم الإلكترونى و التصميم المطبوع. 4. دراسة كيفية تنفيذ التصميم و ترويجه. 5. التطبيق على بعض المنتجات والأسواق. 6. دراسة سلوك الجمهور . 7. دراسة العوامل الداخلية والخارجية التي تؤثر على المصم. 8. التدريب على كيفية تحديد و تنفيذ.

Course description :

• ادارة العمل الجرافيكي في مرحلة التصميم وما بعد مرحلة التصميم • علاقة ذلك العمل الجرافيكي بالمخرجات والارتباطات التي سوف ينفذ بها التصميم • أثر ذلك على اختيار العناصر التصميمية المناسبة المستخدمة كالصور والكتابات حي يمكن اخراجها في صورتها المثلى • اختيار مقاسات ونوعية الاسطح التى سوف يتم من خلالها تنفيذ التصميم سواء كانت تستخدم داخلياً أو خارجياً في محيط البيئة المحيطة

Course assessment :

The course grade is (100) divided into: • Interactive Learning (10) ( Participation, brain storming and interaction in the lecture) • Presentations and case studies (20) • Midterm exam (10) • Final Exam: (60)

Recommended text books :

• McDonald, M. (2001) Marketing Plans. How to prepare them, how to use the. 4th edition, Butterworth Heinenamm • McMartin, J. (1995) Personality Psychology: A student Centered Approach, UK: Sage Publications • Moschis, G.P. (1990) Consumer Socialisation, USA: Lexington Books Heath • Peter, J.P. and Olson, J.J. (1996) Consumer Behaviour and Marketing Strategy, USA: Irwin • Proctor, T. (2000) Essentials of Marketing research, UK: Financial Times-Prentice Hall • Randall, G. (2001) Principles of Marketing, 2nd edition, Thomson Learning. • Van Auken, B. (2002) The Brand Management Checklist, Kogan Page • Weilbacher, W. (1993) Brand Marketing: Building winning brand strategies that deliver value and customer satisfaction, NTC business books, chapter1 and 2 • Ziethmal, & Bitner, (2003) Services Marketing: integrating customer focus across the firm, McGraw Hill, chapters 1,3 and 6