ملفات المقرر

التعليم التفاعلي

ملفات الارشاد الاكاديمي

رفع المحاضرات على الموقع الالكتروني

الموقع الالكتروني الخاص بكليات ومراكز الجامعه

متابعة الكنترولات والارشيف

الدورات التدريبة وورش العمل

” ورشة عمل توصيفات ومصفوفات المقررات”

التاريخ30/7/2019

 المحاضر : د./ فايقة إبراهيم

 المكان: D017

الحضور: أعضاء هيئة تدريس وهيئة معاونة بكلية الصيدلة والتصنيع الدوائى

 الهدف: كيفية إعداد توصيفات ومصفوفات و المقررات  والبرامج التعليمية، كذلك كيفية إعداد المعايير الأكاديمية المرجعية

(ARS) لبرامج الدراسات العليا وكذلك توصيف البرنامج كيفية اعداد

الدورات التدريبة وورش العمل

” ورشة عمل دراسات قانونية”

التاريخ9/7/2019

 المحاضر : د./ فايقة إبراهيم

 المكان: D313

الحضور: أعضاء هيئة تدريس وهيئة معاونة بكلية الدراسات القانونية والمعاملات الدولية

الهدف:   التعريف بمحتويات ملف المقرر، كيفية إعداد توصيفات ومصفوفات وتقارير المقررات، كذلك تعليمات أول محاضرة

فاعليات اليوم الأول لورشة عمل التقويم الذاتى للبرامج التعليمية لكليات ومعاهد التعليم العالى

قام مركز ضمان الجودة ببدء فاعليات ورشة عمل التقويم الذاتى للبرامج التعليمية لكليات ومعاهد التعليم العالى والتى يحاضر فيها أ.د. مديحة واصف المدرب المعتمد من قبل الهيئة القومية لضمان جودة التعليم والإعتماد وبحضور العديد من قيادات جامعة فاروس بالإسكندرية ولفيف من السادة أعضاء هيئة التدريس بكليات الهندسة، الفنون والتصميم، اللغات والترجمة والعلوم الطبية التطبيقية.

ومن فاعليات اليوم الأول إتمام العديد من الأنشطة ومنها تمثيل ثلاثة من السادة الحضور بعمل سيناريو لتقديم برنامج “حديث الساعة”، كما تم التقسيم السادة الحضور إلى 5 مجموعات لإعداد الخريطة الذهنية للمحور الأول “إدارة البرنامج”.

فاعليات اليوم الثانى لورشة عمل التقويم الذاتى للبرامج التعليمية لكليات ومعاهد التعليم العالى

ومن أهداف اليوم الثانى:

  • يستنتج الشواهد والأدلة المطلوبة للتحقق من تنفيذ جميع الممارسات.
  • يحلل معايير محور الفاعلية التعليمية للبرنامج.
  • يعد نموذج للتقويم الذاتى لأحد معايير البرنامج.

فاعليات اليوم الثالث لورشة عمل التقويم الذاتى للبرامج التعليمية لكليات ومعاهد التعليم العالى

ومن أهداف اليوم الثانى:

  • يتعرف على مراحل إعداد الدراسة الذاتية للبرنامج.
  • يفحص دراسة ذاتية لبرنامج إفتراضى ويعد تقييم لبعض المعايير.
  • يعد تقرير الدراسة الذاتية للبرنامج التعليمى وفقا لفنيات الصياغة الجيدة.
  • يقييم البرنامج التدريبى.

كيفية التعامل مع الشخصيات المختلفه فى العمل

وضع الإمتحانات

التاريخ:  30/4/2019

: المحاضر :   د./ أمانى سلامة

 المكان:   D 017

الحضور: أعضاء هيئة تدريس

الهدف:  توضيح كيفية وضع الأمتحانات

 


 

Blue Print

 

التاريخ:  31/4/2019

المحاضر :   د./ أمانى سلامة

 المكان:   غرفة وحدة ضمان

الحضور: أعضاء هيئة تدريس لكلية طب الأسنان

الهدف:  تحقيق مخرجات التعلم المستهدفة فى الورقة الإمتحانية وكيفية تحديد الوزن النسبى للمحاضرات لتمثيلها فى الإمتحانات الفصلية.


التاريخ: 26/3/2019

 المكان: كلية اللغات والترجمة

الحضور:

أ.د / ليلى كامل – عميدة كلية اللغات و الترجمة

أعضاء هيئة تدريس

النشاط : قامت لجنة التدريب والتوعية التابعة لوحدة ضمان الجودة بكلية اللغات والترجمة بطرح ورشة عمل فى اطار خطة التدريب يوم الثلاثاء ٢٦ مارس ٢٠١٩ بعنوان ” كيفية التعامل مع الشخصيات المختلفه فى العمل” فى حضور عميد الكلية الاستاذ الدكتور ليلى كامل ومدير وحدة ضمان الجودة د. سيلفيا الياس وعدد كبير من اعضاء هيئة التدريس والهيئة المعاونة

ورشة عمل إعداد بنك الأسئلة

التاريخ: 26/3/2019

المحاضر: د. محمد حبشى

 القاعة: D017

الحضور: أعضاء هيئة تدريس

ورشة عمل المعايير الأكاديمية والبرامج التعليمية

التاريخ: 19/3/2019

المحاضر: د. فايقة إبراهيم محمد حسنين – منسق مركز ضمان الجودة

 القاعة: D019

الهدف: من الورشة نشر ثقافة الجودة والتعريف بأحد معايير التقويم الذاتى

الحضور: أعضاء هيئة تدريس ممثلين عن كل من كلية طب الأسنان، كلية العلاج الطبيعى، كلية الدراسات القانونية والمعاملات الدولية وكلية الإعلام وفنون الإتصال

التقويم والإختبارات – كيف نعد الأسئلة؟

التاريخ: 11/12/2018

المحاضر: أ.د.  حلمى الفيل

الحاضرين: أعضاء هيئة التدريس

  • ورشة عمل ” أعمال الكنترول”:-

فى إطار تفعيل خطة التدريب للعام الأكاديمي 2018/2019 قام مركز ضمان الجودة بعقد ورشة عمل بعنوان ” أعمال الكنترول ” للسادة أعضاء هيئة التدريس بكليات الجامعة ،وذلك يوم الثلاثاء الموافق 17/11/2018 .والتى قام بإلقائها السيدة الدكتورة فايقة إبراهيم منسق مركز ضمان الجودة بالجامعة

 

انشطة المركز

  • ورشة عمل ” الفحص الفني والشكلي للورقة الإمتحانية”:-

فى إطار تفعيل خطة التدريب للعام الأكاديمي 2018/2019 قام مركز ضمان الجودة بعقد ورشة عمل بعنوان ” الفحص الفني والشكلي للورقة الإمتحانية ” للسادة رؤساء الأقسام بكلية العلوم الطبية المساعدة وكلية الإعلام وفنون الإتصال بالجامعة ،وذلك يوم الأربعاء الموافق 14/11/2018 .والتى قام بإلقائها السيدة الدكتورة فايقة إبراهيم منسق مركز ضمان الجودة بالجامعة.

 

 

 

انشطة المركز

 

  •  ورشة عمل ” القيادة و التفكير الإستراتيجي “:-

فى إطار تفعيل خطة التدريب للعام الأكاديمي 2018/2019 قام مركز ضمان الجودة بعقد ورشة عمل بعنوان ” القيادة و التفكير الإستراتيجي ” للسادة القيادات الأكاديمية و القيادات الإدارية بكليات الجامعة ،وذلك يوم الثلاثاء الموافق 23/10/2018 .والتى قام بإلقائها السيد الأستاذ الدكتور محمد بلال المدير التنفيذى لمركز التطوير و ريادة الأعمال بجامعة الإسكندرية

 

 

آخر أخبار مركز جودة التعليم والإعتماد


ورشة عمل “إدارة الوقت بفاعلية لإنجاز المهام للإداريين” :-

فى إطار تفعيل خطة التدريب للعام الأكاديمي 2017/2018 قام مركز ضمان الجودة بعقد ورشة عمل بعنوان “تنمية المهارات القيادية التنفيذية” للسادة الإداريين بالجامعة ،وذلك يوم الأربعاء الموافق 15/11/2017 ،والتى قام بإلقائها السيد الأستاذ الدكتور محمد بلال المدير التنفيذى لمركز التطوير و ريادة الأعمال بجامعة الإسكندرية

 


ورشة عمل “تنمية المهارات القيادية التنفيذية” :-

فى إطار تفعيل خطة التدريب للعام الأكاديمي 2017/2018 قام مركز ضمان الجودة بعقد ورشة عمل بعنوان “تنمية المهارات القيادية التنفيذية ” للسادة القيادات الإدارية بالجامعة ،وذلك يوم الأربعاء الموافق 8/11/2017 ،والتى قام بإلقائها السيد الأستاذ الدكتور محمد بلال المدير التنفيذى لمركز التطوير و ريادة الأعمال بجامعة الإسكندرية.

 

آخر أخبار مركز جودة التعليم والإعتماد

ورشة عمل ” كيفية إرسال الإنذارات للطلاب إلكترونيًا “:-

فى إطار تفعيل خطة التدريب للعام الأكاديمي 2017/2018 قام مركز ضمان الجودة بعقد ورشة عمل بعنوان “كيفية إرسال الإنذارات للطلاب إلكترونيًا” للسادة أعضاء الهيئة المعاونة و الإداريين بكليات الجامعة ،وذلك يوم الثلاثاء الموافق 17/10/2017 .والتى قام بإلقائها السيد المهندس محمد الخطيب مهندس بإدارة تكنولوجيا المعلومات بجامعة فاروس

 

 

ورشة عمل ” مهام منسقى الأقسام العلمية” :-

فى إطار تفعيل خطة التدريب للعام الأكاديمي 2017/2018 قام مركز ضمان الجودة بعقد ورشة عمل بعنوان “مهام منسقى الأقسام العلمية ” للسادة منسقى الأقسام العلمية بكليات الجامعة ،وذلك يوم الثلاثاء الموافق 17/10/2017 ،والتى قامت بإلقائها السيدة الدكتورة فايقة إبراهيم منسق مركز ضمان الجودة بجامعة فاروس

.


ورشة عمل ” الإرشاد الأكاديمي و التعامل مع الطلاب المتعثرين ” :-

فى إطار تفعيل خطة التدريب للعام الأكاديمي 2017/2018 قام مركز ضمان الجودة بعقد ورشة عمل بعنوان “الإرشاد الأكاديمي و التعامل مع الطلاب المتعثرين” للسادة المرشدين الأكاديمين بكليات الجامعة ،وذلك فى يوم 24،17،15/10/2017 ، والتى قام بإلقائها السيد الدكتور أسامة عبد اللطيف مدرس بكلية الصيدلة و التصنيع الدوائي.

 

ورشة عمل “دور الطالب فى الجودة و الإعتماد”:-

فى إطار تفعيل خطة التدريب للعام الأكاديمي 2017/2018 قام مركز ضمان الجودة بعقد ورشة عمل بعنوان ” دور الطالب فى الجودة و الإعتماد ” لطلاب كلية الهندسة ،وذلك يوم الثلاثاء الموافق 17/10/2017 ، والتى قامت بإلقائها السيدة الأستاذ الدكتور منى عثمان مدير وحدة ضمان الجودة بكلية الهندسة بجامعة فاروس

.

 


ورشة عمل “مهام إدارى وحدات ضمان الجودة “:-

فى إطار تفعيل خطة التدريب للعام الأكاديمي 2017/2018 قام مركز ضمان الجودة بعقد ورشة عمل بعنوان “مهام إدارى وحدات ضمان الجودة ” للسادة الإداريين بوحدات ضمان الجودة بكليات الجامعة ،وذلك يوم الثلاثاء الموافق 24/10/2017 ، والتى قامت بإلقائها السيدة الدكتورة فايقة إبراهيم منسق مركز ضمان الجودة بجامعة فاروس

.

 


ورشة عمل “إدارة الأزمات و الكوارث”:-

فى إطار تفعيل خطة التدريب للعام الأكاديمي 2017/2018 قام مركز ضمان الجودة بعقد ورشة عمل بعنوان “إدارة الأزمات و الكوارث ” للسادة الإداريين بكليات الجامعة ،وذلك يوم الثلاثاء الموافق 31/10/2017 ، والتى قام بإلقائها السيد الأستاذ أحمد على مدير إدارة السلامة و الصحة المهنية بجامعة فاروس.


ورشة عمل “المعايير الأكاديمية و البرامج التعليمية “:-

فى إطار تفعيل خطة التدريب للعام الأكاديمي 2017/2018 قام مركز ضمان الجودة بعقد ورشة عمل بعنوان “المعايير الأكاديمية و البرامج التعليمية ” للسادة أعضاء هيئة التدريس و الهيئة المعاونة بكليات الجامعة ،وذلك يوم الثلاثاء الموافق 31/10/2017 ،والتى قامت بإلقائها السيدة الأستاذ الدكتور حنان متولى رئيس قسم علوم البحار بكلية العلوم جامعة الإسكندرية

 

 

    • عقد دورة تدريبية بالتعاون مع الهيئة القومية لضمان جوده التعليم والاعتماد بمقر جامعة فاروس بعنوان :

” دورة المراجعة الخارجية لكليات ومعاهد التعليم العالى ” خلال الفترة من 18 : 20 / 4 / 2017

 

  • فى إطار الخطة التدريبية لمركز ضمان الجودة تم عقد ورشة عمل عن توصيف المقررات والبرامج التعليمية بمقر كلية الإعلام وفنون الإتصال وذلك يوم 3/1/2017 ، وبمقر كلية الدراسات القانونية والمعاملات الدولية وذلك يوم 30/1/2017 ، وبمقر معهد الإسكندرية العالى للهندسة والتكنولوجيا وذلك يوم 1/2/2017

  • تمثيل جامعة فاروس بحضور الملتقى الثالث للهيئة القومية لضمان جودة التعليم والاعتماد بجامعة الزقازيق وذلك يوم 12/ 10/2016 .

استمرارا لسلسلة لقاءات تبادل الخبرات وتقديم الدعم الفنى لمراكز ضمان الجودة بمؤسسات التعليم العالى«الهيئة ومراكز ضمان الجودة:شراكة استراتيجية ووحدة هدف»، استضافت جامعة الزقازيق الملتقي الثالث لضمان مراكز الجودة بالجامعات المصرية بعنوان: الممارسات الجيدة لمراكز ضمان الجودة تحت رعاية د.خالد عبدالباري رئيس الجامعة بحضور د.يوهانسن يحى محمد عيد رئيس الهيئة القومية لضمان جودة التعليم والاعتماد ، و د. عزة أغا نائب رئيس الهيئة القومية لشئون التعليم العالى، غدا الأربعاء 12 أكتوبر 2016 وبمشاركة مديري مراكز الجودة علي مستوي الجامعات المصرية الحكومية والخاصة ، و هدف الملتقى إلي تفعيل واستمرار التواصل مع مؤسسات التعليم العالى ، واستعراض ما تم إنجازه بناءً على توصيات الملتقى الأول والثانى ، كما تم استعراض أفضل الأنشطة والممارسات بمؤسسات التعليم العالى فى نظم ضمان الجودة ، ومناقشة أهم المعوقات والتهديدات التى تواجه مؤسسات التعليم العالى، و التعريف بالأنشطة المستقبلية للهيئة.

  • فى إطار ضمان جودة العملية التعليمية بالجامعة تم عقد إجتماع مع أ.د / نورهان فناكى حسين نائب رئيس الجامعة لشئون التعليم والطلاب والمشرف على مركز ضمان الجودة مع أعضاء” لجنة تقييم الأداء ” التابعة لمركز ضمان الجودة بالجامعة وذلك فى يوم الخميس الموافق 13/10/2016 فى تمام الساعة الثانية ظهرا بقاعة D019 بمركز تطوير التعليم ، وقد تناول الاجتماع تفاصيل بنود استمارة متابعة ملف المقرر تمهيدا لبدء الخطوات التنفيذية لتقييم أداء أعضاء هيئة التدريس من خلال فحص ملفات المقرر للعام الجامعى 2016/2017

 

  • فى إطار الخطة التدريبية لمركز ضمان الجودة للعام الجامعى 2016/2017 تم عقد ورشة بعنوان : إدارة الجودة والتطوير وذلك الثلاثاء الموافق 11 /10 /2016 وشارك بالحضور مديرى وحدات ضمان الكلية والنواب عن مختلف كليات الجامعة

 

زيارة محاكاة لكلية الدراسات القانونية والمعاملات الدولية – جامعة فاروس

فى إطارمتابعة مركز ضمان الجودة بالجامعة لما يتم من إجراءات تصحيحية وتحديثات للوثائق الخاصة بمعايير الاعتماد لكلية الدراسات القانونية والمعاملات الدولية .
تمت زيارة محاكاة لكلية الدراسات القانونية والمعاملات الدولية للمراجعة الداخلية للدراسة الذاتية والوثائق الداعمة وذلك يومى 12،11 أكتوبر 2017
و تضمن فريق الزيارة كلا من :

ملفات المقرر

التعليم التفاعلي

ملفات الارشاد الاكاديمي

رفع المحاضرات على الموقع الالكتروني

الموقع الالكتروني الخاص بكليات ومراكز الجامعه

متابعة الكنترولات والارشيف

Why did you go to PUA for student exchange?

The chance to visit Africa, and more specific an Arab country with so much history as Egypt has, made the decision very easy. PUA offered the necessities and quality needed for my bachelor thesis to be conducted.

How long was the exchange period?

The exchange lasted 8 weeks in total.

How have you been chosen for the exchange?

Prof. Andrew Martin from KTH scouted for students to participate in a collaboration with PUA and KTH, me and my colleagues applied and were accepted.

What do you think are the differences between studying at PUA and KTH?

The difference is a more direct contact or line of communication in PUA compared to KTH. The relationships between pupils and professors are more personal than in KTH. Moreover, the learning is more of a practical character in PUA than in KTH, where the approach is often more theoretical and is conducted to bring discussion.

Did PUA staff, professors, researcher and others that you met been helpful and easy to communicate, discuss and cooperate

They have been excellent in supporting all causes, the communication line is very clear and everyone, including students, are very generous and show great hospitality. Our Egyptian colleagues, whom we collaborate with, have excellent knowledge in their field and are easy to discuss with.

Read More

Why did you go to (KTH Royal Institute of Technology) for staff exchange?

The main objectives of this mobility are:
- Explore the master program in Electrical Engineering in KTH.
- Investigate the availability of joint undergraduate projects submission.
- Acquire new teaching and learning skills from KTH.
- Reinforcement the cooperation between KTH and PUA.

How long was the exchange period?

A month.

How have you been chosen to this visit?

Through a presentation in front of the vice president and the international relations coordinator of PUA University. The presentation includes my goals to this grant of the Erasmus+ staff mobility program and this is done after the submission of the motivation letter and my CV to them.

Read More

Why did you go to the School of Pharmacy, University of Eastern Finland for staff exchange?

I consider the visit to the School of Pharmacy, UEF, as a lifetime experience that I believe it is a milestone in my career. It is a significant opportunity to discover innovative and different teaching and research techniques as well as to explore new foreign culture that is definitely motivational and very inspirational to my career

How long was the exchange period?

The exchange period was 8 days

How have you been chosen to this visit?

The journey started after my motivation letter was selected by Prof. Dr. Maged ElGhazouly, Dean of the Faculty of Pharmacy and Drug Manufacturing. I was one of 5 lecturers who were chosen to present their motivations to contribute in such exchange program in front of Prof. Dr. Mahmoud Mohey ElDin, President of Pharos University in Alexandria and Prof. Dr. Nourhan Fanaky, Vice President for Education and Students Affairs.

How do studies and researches at School of Pharmacy, University of Eastern Finland differ in comparison to your previous experience?

I think they are different in the time and resources available for their research. In addition, most of them are working as a multidisciplinary team which collaborate together for successful publications

Read More

Why did you go to KTH for staff exchange?

To gain more experience about teaching methods, to get introduced to a new culture, to widen my professional network, to know more about the curriculum of the courses in the KTH and compare it to ours in PUA. My main mission was about the BIM courses to transfer the way of teaching and to know all the courses that are taught in the KTH as PUA is starting to teach this new technology.

How long was the exchange period?

It was one month.

How have you been chosen to this visit?

I have been chosen through a process that started by a call to all the staff members for whoever wants to submit a motivation letter to be chosen. Then there was an interview with the faculty of engineering dean and head of departments. Then there was an interview with the head of international relations and the representatives of university’s president.

How do studies and researches at KTH differ in comparison to your previous experience?

It differs a lot as the number of years for the university education at the KTH are 3 for bachelor degree and most of the students there continue post graduate studies for 2 years to complete their master’s degree. One of the great differences is that all the master or PhD thesis are concerned with the industry to solve problems or to renovate the technology of construction.

Read More

Why did you go to (Royal Institue of Technology KTH) for staff exchange?

My trip was part of a grant of the Erasmus+ Staff Mobility Program. The main purpose of the trip was to adopt new teaching methods, interactive learning methods and assessment methods. In addition, visit the laboratories and workshops. Another personal purpose was to network with people interested in the field of my PhD research and exchange knowledge with them.

How long was the exchange period?

The exchange period was for 10 days.

How have you been chosen to this visit?

I applied for it at the PUA. The application included a motivation letter, my CV and a valid IELTS certificate. Then I have done a presentation on the purpose of my application to this visit. The attendees of the presentation were the Vice President of the PUA and the International Relations Coordinator at the PUA.

Read More

Why did you go to (KTH)for staff exchange?

I went there as a part of ICM program among the agreement between KTH and PUA

How long was the exchange period?

10 days

How do studies and researches at (KTH) differ in comparison to your previous experience?

There educaltional system consists of 3-years program BSc and 2 years Msc. The computer and electrical engineering are merged in one schoo;

Did (KTH) staff, professors, researcher and others that you met been helpful and easy to communicate, discuss and cooperate

Yes,

Could you describe a regular day as a student or teacher at (KTH)?

Student : attend lectures and lab sessions Teacher : give lectures, participate in meetings related to research projects

What was the best part of your experience at (KTH)?

Meeting with master programs directors and advanced abs

Read More

What made you chose PUA to study?

Being best authentic private university in Alexandria with highly qualified cooperative Teaching staff from professors to demonstrators is reason enough for anyone to join your University.

Why did you go to (University of Eastern Finland) for student exchange?

In my opinion, the university announced for scholarship was a great opportunity to discover their teaching methods and facilities whilst still student in PUA, as well as experience first-hand the European scandanavian culture.

How long was the exchange period?

About four months since 3rd/sept/2018 to 20th/dec/2018

How have you been chosen for the exchange?

By assessing applicant English proficiency, recommendation letter from my professors, motivation letter and interviews was also done to assess student social and academic background as well as their overall character.

Read More

What made you chose PUA to study?

I choose Pharos University because it is one of the top 10 universities in the Republic of Egypt and its close relationship between other international universities, especially the Royal Institute of Technology (KTH)

Why did you go to (KTH) for student exchange?

To gain experience of travel without parents and self-reliance and to see the cultures of other countries

How long was the exchange period?

It was 3 months

How have you been chosen for the exchange?

I think because I worked hard to study architecture and got the highest grades and excelled at the University of Pharos

Read More

What made you chose PUA to study?

Because of the excellent educational level offered by pharos university.

Why did you go to (KTH) for student exchange?

To gain a new experience and knew the difference between education in Egypt and abroad.

How long was the exchange period?

3 months

How have you been chosen for the exchange?

I was nominated by my department then I have passed the language test and an interview with university administration.

What do you think are the differences between studying at PUA and (KTH)?

The biggest difference is that students there depend on themselves a lot in the education.

Read More

What made you chose PUA to study?

I choose Pharos University to study because I knew about the agreement dual bachelor degree from both KTH and PUA which gives international exposure. Also its one of the best University for the education perspectives.

Why did you go to KTH for student exchange?

To gain experience, knowledge. Also to explore different cultures and know the least technology and trend in architecture.

How long was the exchange period?

3 months

How have you been chosen for the exchange?

First I have been writing my CV and motivation letter. Second I have been through 2 interviews and English test.

Read More

What made you chose PUA to study? 

 I choose Pharos University to study because it is one of the universities that help on producing good generations.

 Why did you go to (KTH) for student exchange?

To gain experience and knowledge from other countries that could help me in my future sake concerning the Architecture Engineering. 

How long was the exchange period? 

3 months 

How have you been chosen for the exchange? 

 By owning high grades, good communication skills and language.

Read More

Why did you go to PUA for student exchange? 

  I heard about the transportation project from my teacher at KTH. I chose PUA for exhange to write my bachelor thesis.

How long was the exchange period?  

3 months. 

 How have you been chosen for the exchange?

By my teacher at KTH. 

What do you think are the differences between studying at PUA and (KTH)? 

  I have nit participated in any courses but otherwise, there are differences such as school rules, computer lab.

Did PUA staff, professors, researcher and others that you met been helpful and easy to communicate, discuss and cooperate.  

Yes, they have been helpful all the period and it was easy to communicate with them.  

Read More

What made you chose PUA to study?

Because it is one of best universities in Alexandria.

Why did you go to KTH Royal Institute of Technology in Stockholm for student exchange?

It was a good chance to gain experience.

How long was the exchange period?

Three months.

How have you been chosen for the exchange?

I have been chosen by my professors.

What do you think are the differences between studying at PUA and KTH Royal Institute of Technology in Stockholm?

The students at KTH is more independent.

Read More

What made you chose PUA to study?

As Pharos is one from the best universities in Egypt, it was recommended for me.

Why did you go to (KTH) for student exchange?

It was the best chance ever to learn a lot about everything, their way of studying, their work during their lectures and tutorial.

How long was the exchange period?

It was for 3 months.

How have you been chosen for the exchange?

I was able to get the highest grades so that I could get my professors' nomination and I worked hard on it

Read More