International ELT Symposium

PUA 3rd International ELT Symposium
تسر جامعة فاروس بالاسكندرية ان تعلن عن مؤتمر الابداع فى التدريس لعام2019 . سوف يستقبل المؤتمر نحو 200 من مدرسي اللغة الانجليزية. سيكون هناك ايضا عدد من المتحدثين الدوليين المتخصصين لعمل ورشات عمل. هذا المؤتمر سيكون بمثابة منتدى عام ممتاز للباحثين والممارسين للغة ليتبادلوا الافكار والتجارب والخبرات
المكان: جامعة فاروس بالإسكندرية – قاعة السيد محمد رجب وقاعة اللغة الإنجليزية
اليوم والتاريخ والوقت: TBA
موضوع المؤتمر: الإبداع في التدريس
نوع الدورات: المحادثات وورش العمل
الجمهور المستهدف: معلمون اللغة الإنجليزية في المدارس والجامعات ومراكز اللغة
العدد المتوقع للجمهور المستهدف: 200 مشارك
المتحدثون ورشة العمل:
TBA

أهداف الندوة :

يهدف المؤتمر الى :

  • خلق بيئة خصبة لتبادل المعرفة والخبرات فى مجال التدريس والتعليم.
  • توفير فرص مشاركة المعلمين في الحصول علي خبرات مختلفة.
  • تطوير المدرس سواء على المستوى الشخصي أو المهني.

توصيف الندوة :

  • تهدف كل من المحاضرات وورش العمل إلي إثراء محيط الفصل الدراسي من خلال البحث والأنشطة التفاعليه.
  • سيتم عقد الندوة بتعاون جامعة فاروس مع عدد من الناشرين الدوليين مثل مؤسسات بيرسون التعليميه وسفينكس وكامريدج. وسيتم عقد الندوة TBA.
  • “الإبداع فى التدريس” مصدر خصب للباحثين والمربين والمعلمين، من حيث تبادل الأفكار والخبرات والآراء مع توافر مجالاً واسعاً للأفكار العملية التي يمكن تطبيقها داخل الفصول الدراسية من خلال مدرسين ذوي خبرة في المجال التعليمي.

مدة المحادثات: 1 ساعة
مدة الورش: 45 دقيقة

جدول الندوة

Venue: Mr Mohamed Ragab Hall

Time
8:00- 9:00 Registration
9:00- 10:00 Keynote speaker (1)
10:00- 10:30 Short coffee break
10:30 to 11:30 Speaker (2)

Venue: PUA English Language Centre

Time
11:30- 11:45 Attendees move to the English Language Centre
9:00- 10:00 Keynote speaker (1)
11:45- 12:30 Workshop (1)
12:30 to 1:15 Workshop (2)
1:15 to 2:15 Q &A session
2:15 to 3:00 Closing and Certificates

Duration of talks: 1hr
Duration of workshops: 45 minutes

– عدد ورش العمل المعتمدة: حوالي 14
– سيحضر كل زائر ورشتين مختلفتين ، تستمر كل منهما لمدة 45 دقيقة. سيكون هناك 7 ورش عمل في نفس الوقت ، تليها سبع ورشات أخرى ، بحيث يحضر كل زائر ساعة ونصف في قسم “الحلقات”.
جدول ورشة العمل
TBA

موضوع المؤتمر

  1. Using authentic materials in language teaching
  2. Classroom management
  3. Classroom collaboration
  4. Teaching vocabulary
  5. Teaching writing
  6. Teaching grammar
  7. Teaching literature
  8. Integrating phonology into your lesson
  9. Using technology into classroom teaching
  10. Different ways leading into a lesson
  11. Motivating students
  12. Designing speaking tasks
  13. Learners autonomy
  14. Professional development

تقديم الملخص

يتم دعوة المرشحين المهتمين لتقديم ملخصاتهم والمشاركة في الندوة الدولية الثالثة للرابطة. مطلوب تقديم عرض فيديو لمدة 3 دقائق من الملخص. آخر موعد لتقديم ملخصك هو 2 يونيو 2019.
مدة المحادثات: ساعة واحدة تغطي فكرة أو أسلوب تدريس جديد
مدة ورش العمل: 45 دقيقة مع أفكار عملية للتدريس العملي

مؤتمر تدريس اللغة الثاني لعام 2017

يسر جامعة فاروس بالاسكندرية ان تعلن عن مؤتمر تدريس اللغة الثاني لعام 2017 والذي سيوافق السادس عشر من سبتمبر من المتوقع للمؤتمر بأن يستقبل نحو 300 من مدرسي اللغة الانجليزية ومتحدثين دوليين من جميع انحاء العالم. سيكون هناك ايضا عدد من المتحدثين الدوليين المتخصصين لعمل ورشات عمل تخص التجديد والتطوير فيما يخص التعليم.ان هذا المؤتمر سيكون بمثابة منتدى عام ممتاز للباحثين والممارسين للغة بأن يتبادلوا الافكار والتجارب والخبرات وايضا بأن يبحثوا في نتائج ما يتعلق بالتعليم والتدريس.بعد النجاح الباهر لمؤتمر العام الماضي، اقبل المزيد من الناشرين والمؤسسات على المشاركة والمساهمة بالتمويل في هذا الحدث الفريد من نوعه.

لمشاهدة الصور

  • المكان: جامعة فاروس بالاسكندرية _ قاعة مؤتمرات السيد محمد رجب ومركز اللغة الانجليزية
  • اليوم والوقت: السادس عشر من سبتمبر 2017 من الساعة الثامنة والنصف صباحاً الى الرابعة والنصف عصرا​
  • موضوع مؤتمر تدريس اللغة الثاني: الابداع في التعليم
  • نوعية المحاضرات: محادثات وورش عمل
  • الجمهور المستهدف: مدرسي اللغة الإنجليزية بالمدارس والجامعات ومراكز اللغة
  • العدد المتوقع للحاضرين: 250 – 350

مؤتمر تدريس اللغة الأول لعام 2017

عقدت جامعة فاروس السبت الموافق الثالث من سبتمبر بقاعة مؤتمرات السيد محمد رجب المؤتمر الدولى الأول للتدريس الفعال الذى عنى بتقديم أحدث وسائل التدريس الفعالة على وجهه العموم وتدريس اللغة الانجليزية على وجهه الخصوص بلغ عدد الحاضرين ثلاثمائة من المتخصصين فى مجال تدريس اللغة الانجليزية والمجالات الأكاديمية الأخرى
تم تقديم محاضرات بواسطة محاضرين دوليين من قبل المراكز العالمية نايل وبيرسون وكامبريدج كذلك قدم متخصصى اللغة الانجليزية بمركز اللغة التابع للجامعة سته عشر ورشة عمل للتعريف بأحدث وسائل التدريس الفعال و المبتكر استهدف المؤتمر إثراء فكر المتخصصين فى مجال تدريس اللغة لتحسين الأداء ضمن منظومة تطوير وسائل التعليم والتعلم برجاء متابعة الصفحة لمعرفة مواعيد انعقاد مزيد من ورش العمل فى المستقبل.

لمشاهدة الصور إضغط هنا

مكان الندوة: جامعة فاروس بالإسكندرية – قاعة المؤتمرات

التاريخ : 3 سبتمبر 2016

 
توصيف الندوة :

  • تعد ندوة “تعليم اللغة الإنجليزية ELT” المقامة بجامعة فاروس هي الأولي من نوعها في الإسكندرية، حيث تهدف كل من المحاضرات وورش العمل إلي إثراء محيط الفصل الدراسي من خلال البحث والأنشطة التفاعليه.
  • تم عقد الندوة بتعاون جامعة فاروس مع عدد من الناشرين الدوليين مثل ماكميلان ومؤسسات بيرسون التعليميه وسفينكس وكامريدج. وسيتم عقد الندوة بتاريخ 3 سبتمبر 2016. بالإضافة إلى دعم المركز الثقافي البريطاني.
  • تعتبر ندوة “تعليم اللغة الإنجليزية ELT” مصدر خصب للباحثين والمربين والمعلمين، من حيث تبادل الأفكار والخبرات والآراء مع توافر مجالاً واسعاً للأفكار العملية التي يمكن تطبيقها داخل الفصول الدراسية من خلال مدرسين ذوي خبرة في المجال التعليمي.

أهداف الندوة :

  • خلق بيئة خصبة لتبادل المعرفة والخبرات فى مجال التدريس والتعليم.
  • توافر فرص مشاركة المعلمين في الحصول علي خبرات مختلفة.
  • عمل قناة للتطوير سواء على المستوى الشخصي أو المهني.

 

فكرة الندوة الرئيسية:

التدريس الفعال

الموضوعات التي تم طرحها خلال الندوة:

 

  1. التدريس من خلال مهارات الإستقبال
  2. التدريس من خلال المهارات الإنتاجية
  3. تدريس المهارات مقابل تدريس الأنظمة
  4. استخدام المصادر العلمية الأصلية في تدريس اللغة
  5. إدارة الفصل الدراسي
  6. تدريس الفصول لتلاميذ بمختلف القدرات
  7. استخدام اللغة الأم في تدريس اللغة الإنجليزية
  8. دمج التكنولوجيا مع التدريس داخل الفصل الدراسي
  9. تحديد الخطأ وتصحيحه
  10. تدريس نطق الأصوات

الزملاء الأعزاء،

یسعدنا دعوتكم لحضور مؤتمر تدريس اللغة الأول عن “طرق التدریس الفعالة” للغة الإنجلیزیة بجامعة فاروس بالإسكندریة والتي ستُعقد في الیوم الثالث من شھر سبتمبر. وستمثل ھذه الندوة منبرًا ممتازًا لجمیع الحاضرین لتبادل الأفكار والخبرات حول تدریس اللغة ومشاركة أفكار عملیة لیتم تطبیقھا داخل الفصول الدراسیة. یمكنكم شراء تذاكر مؤتمر تدريس اللغة الأول من مركز اللغة الإنجلیزیة بدء اً من 11 یولیو. سعر تذاكر الحجز المبكر: 175 جنیھًا والعدد محدود.


دعوة لتقدیم ورش العمل

یسعدنا دعوتكم لتقدیم الملخصات للعروض الشفھیة وورش العمل والمشاركة في مؤتمر تدريس اللغة الأول لتدریس اللغة الإنجلیزیة بجامعة فاروس بالإسكندریة. انقر ھنا لمعرفة المزید عن موضوعات الندوة.

العرض الشفھي :ھو عرض لمدة 35 دقیقة لتغطیة فكرة أو تقنیة جدیدة في مجال التدریس

ورشة العمل: ورشة عمل لمدة 45 دقیقة تحتوي على أفكار عملیة مبتكرة فیما یخص التدریس.

ترقبوا المزید من المعلومات حول رسوم التسجیل. تابعونا على www.pua.edu.eg/elc/internationaleltsymposium

مؤتمر تدريس اللغة الأول

Why did you go to PUA for student exchange?

The chance to visit Africa, and more specific an Arab country with so much history as Egypt has, made the decision very easy. PUA offered the necessities and quality needed for my bachelor thesis to be conducted.

How long was the exchange period?

The exchange lasted 8 weeks in total.

How have you been chosen for the exchange?

Prof. Andrew Martin from KTH scouted for students to participate in a collaboration with PUA and KTH, me and my colleagues applied and were accepted.

What do you think are the differences between studying at PUA and KTH?

The difference is a more direct contact or line of communication in PUA compared to KTH. The relationships between pupils and professors are more personal than in KTH. Moreover, the learning is more of a practical character in PUA than in KTH, where the approach is often more theoretical and is conducted to bring discussion.

Did PUA staff, professors, researcher and others that you met been helpful and easy to communicate, discuss and cooperate

They have been excellent in supporting all causes, the communication line is very clear and everyone, including students, are very generous and show great hospitality. Our Egyptian colleagues, whom we collaborate with, have excellent knowledge in their field and are easy to discuss with.

Read More

Why did you go to (KTH Royal Institute of Technology) for staff exchange?

The main objectives of this mobility are:
- Explore the master program in Electrical Engineering in KTH.
- Investigate the availability of joint undergraduate projects submission.
- Acquire new teaching and learning skills from KTH.
- Reinforcement the cooperation between KTH and PUA.

How long was the exchange period?

A month.

How have you been chosen to this visit?

Through a presentation in front of the vice president and the international relations coordinator of PUA University. The presentation includes my goals to this grant of the Erasmus+ staff mobility program and this is done after the submission of the motivation letter and my CV to them.

Read More

Why did you go to the School of Pharmacy, University of Eastern Finland for staff exchange?

I consider the visit to the School of Pharmacy, UEF, as a lifetime experience that I believe it is a milestone in my career. It is a significant opportunity to discover innovative and different teaching and research techniques as well as to explore new foreign culture that is definitely motivational and very inspirational to my career

How long was the exchange period?

The exchange period was 8 days

How have you been chosen to this visit?

The journey started after my motivation letter was selected by Prof. Dr. Maged ElGhazouly, Dean of the Faculty of Pharmacy and Drug Manufacturing. I was one of 5 lecturers who were chosen to present their motivations to contribute in such exchange program in front of Prof. Dr. Mahmoud Mohey ElDin, President of Pharos University in Alexandria and Prof. Dr. Nourhan Fanaky, Vice President for Education and Students Affairs.

How do studies and researches at School of Pharmacy, University of Eastern Finland differ in comparison to your previous experience?

I think they are different in the time and resources available for their research. In addition, most of them are working as a multidisciplinary team which collaborate together for successful publications

Read More

Why did you go to KTH for staff exchange?

To gain more experience about teaching methods, to get introduced to a new culture, to widen my professional network, to know more about the curriculum of the courses in the KTH and compare it to ours in PUA. My main mission was about the BIM courses to transfer the way of teaching and to know all the courses that are taught in the KTH as PUA is starting to teach this new technology.

How long was the exchange period?

It was one month.

How have you been chosen to this visit?

I have been chosen through a process that started by a call to all the staff members for whoever wants to submit a motivation letter to be chosen. Then there was an interview with the faculty of engineering dean and head of departments. Then there was an interview with the head of international relations and the representatives of university’s president.

How do studies and researches at KTH differ in comparison to your previous experience?

It differs a lot as the number of years for the university education at the KTH are 3 for bachelor degree and most of the students there continue post graduate studies for 2 years to complete their master’s degree. One of the great differences is that all the master or PhD thesis are concerned with the industry to solve problems or to renovate the technology of construction.

Read More

Why did you go to (Royal Institue of Technology KTH) for staff exchange?

My trip was part of a grant of the Erasmus+ Staff Mobility Program. The main purpose of the trip was to adopt new teaching methods, interactive learning methods and assessment methods. In addition, visit the laboratories and workshops. Another personal purpose was to network with people interested in the field of my PhD research and exchange knowledge with them.

How long was the exchange period?

The exchange period was for 10 days.

How have you been chosen to this visit?

I applied for it at the PUA. The application included a motivation letter, my CV and a valid IELTS certificate. Then I have done a presentation on the purpose of my application to this visit. The attendees of the presentation were the Vice President of the PUA and the International Relations Coordinator at the PUA.

Read More

Why did you go to (KTH)for staff exchange?

I went there as a part of ICM program among the agreement between KTH and PUA

How long was the exchange period?

10 days

How do studies and researches at (KTH) differ in comparison to your previous experience?

There educaltional system consists of 3-years program BSc and 2 years Msc. The computer and electrical engineering are merged in one schoo;

Did (KTH) staff, professors, researcher and others that you met been helpful and easy to communicate, discuss and cooperate

Yes,

Could you describe a regular day as a student or teacher at (KTH)?

Student : attend lectures and lab sessions Teacher : give lectures, participate in meetings related to research projects

What was the best part of your experience at (KTH)?

Meeting with master programs directors and advanced abs

Read More

What made you chose PUA to study?

Being best authentic private university in Alexandria with highly qualified cooperative Teaching staff from professors to demonstrators is reason enough for anyone to join your University.

Why did you go to (University of Eastern Finland) for student exchange?

In my opinion, the university announced for scholarship was a great opportunity to discover their teaching methods and facilities whilst still student in PUA, as well as experience first-hand the European scandanavian culture.

How long was the exchange period?

About four months since 3rd/sept/2018 to 20th/dec/2018

How have you been chosen for the exchange?

By assessing applicant English proficiency, recommendation letter from my professors, motivation letter and interviews was also done to assess student social and academic background as well as their overall character.

Read More

What made you chose PUA to study?

I choose Pharos University because it is one of the top 10 universities in the Republic of Egypt and its close relationship between other international universities, especially the Royal Institute of Technology (KTH)

Why did you go to (KTH) for student exchange?

To gain experience of travel without parents and self-reliance and to see the cultures of other countries

How long was the exchange period?

It was 3 months

How have you been chosen for the exchange?

I think because I worked hard to study architecture and got the highest grades and excelled at the University of Pharos

Read More

What made you chose PUA to study?

Because of the excellent educational level offered by pharos university.

Why did you go to (KTH) for student exchange?

To gain a new experience and knew the difference between education in Egypt and abroad.

How long was the exchange period?

3 months

How have you been chosen for the exchange?

I was nominated by my department then I have passed the language test and an interview with university administration.

What do you think are the differences between studying at PUA and (KTH)?

The biggest difference is that students there depend on themselves a lot in the education.

Read More

What made you chose PUA to study?

I choose Pharos University to study because I knew about the agreement dual bachelor degree from both KTH and PUA which gives international exposure. Also its one of the best University for the education perspectives.

Why did you go to KTH for student exchange?

To gain experience, knowledge. Also to explore different cultures and know the least technology and trend in architecture.

How long was the exchange period?

3 months

How have you been chosen for the exchange?

First I have been writing my CV and motivation letter. Second I have been through 2 interviews and English test.

Read More

What made you chose PUA to study? 

 I choose Pharos University to study because it is one of the universities that help on producing good generations.

 Why did you go to (KTH) for student exchange?

To gain experience and knowledge from other countries that could help me in my future sake concerning the Architecture Engineering. 

How long was the exchange period? 

3 months 

How have you been chosen for the exchange? 

 By owning high grades, good communication skills and language.

Read More

Why did you go to PUA for student exchange? 

  I heard about the transportation project from my teacher at KTH. I chose PUA for exhange to write my bachelor thesis.

How long was the exchange period?  

3 months. 

 How have you been chosen for the exchange?

By my teacher at KTH. 

What do you think are the differences between studying at PUA and (KTH)? 

  I have nit participated in any courses but otherwise, there are differences such as school rules, computer lab.

Did PUA staff, professors, researcher and others that you met been helpful and easy to communicate, discuss and cooperate.  

Yes, they have been helpful all the period and it was easy to communicate with them.  

Read More

What made you chose PUA to study?

Because it is one of best universities in Alexandria.

Why did you go to KTH Royal Institute of Technology in Stockholm for student exchange?

It was a good chance to gain experience.

How long was the exchange period?

Three months.

How have you been chosen for the exchange?

I have been chosen by my professors.

What do you think are the differences between studying at PUA and KTH Royal Institute of Technology in Stockholm?

The students at KTH is more independent.

Read More

What made you chose PUA to study?

As Pharos is one from the best universities in Egypt, it was recommended for me.

Why did you go to (KTH) for student exchange?

It was the best chance ever to learn a lot about everything, their way of studying, their work during their lectures and tutorial.

How long was the exchange period?

It was for 3 months.

How have you been chosen for the exchange?

I was able to get the highest grades so that I could get my professors' nomination and I worked hard on it

Read More