مركز اللغة الإنجليزية التطوير المهني

Nile TESOL

حضر مدرسي مركز اللغة الانجليزية في PUA مؤتمرا استمر يومين في القاهرة ، the Nile TESOL في الجامعة الأمريكية بالقاهرة. خلال اليومين ، حضروا محاضرات مختلفة لمختلف المتحدثين حول أحدث الطرق المتقدمة لتعليم الكبار والمتعلمين الصغار. سيقوم المدرسون بتطبيق ما استفادوا منه في فصولهم لزيادة حماس طلابهم لتعلم اللغة الإنجليزية.

يتشرف مركز اللغة الانجليزية بجامعة فاروس بالاعلان عن دورة تدريبية في مهارات النطق لـ إيدرين اندرهيل

  • هل ترغب في التدرب مع إيدرين اندرهيل بشكل مباشر؟
  • هل تبحث على فرصة لتحسين مهاراتك كمدرس لغة؟

 

انضم لجامعة فاروس – مركز اللغة الأنجليزية في أقوي المحاضرات في الأسبوع الثاني من شهر سبتمبر.

احجز مقعدك الآن فالعدد محدود.

تركز دورة إيدرين اندرهيل المكثفة على أساليب النطق الصحيح ولأول مرة في مصر. سيقومإيدرين اندرهيل بزيارة الإسكندرية للمرة الأولى لقضاء أسبوعاً كاملاً للتدريب المباشر والذي يشمل كيفية استخدام أساليب تحسين مهارات النطق الصحيح في الحصص اليومية.

تحرص جامعة فاروس على اعطائكم هذه التجربة الفريدة والتي ستسهم بالتأكيد في تطوير حياتك المهنية في التدريس.

إذا كنت من الراغبين في حضور هذه الدورة التدريبية، اتصل بنا علي 347/38342 03 للمزيد من المعلومات عن طرق الدفع

 

انقر هنا لمزيد من المعلومات : http://www.adrianunderhill.com

انقر هنا لتتعرف عن إيدرين أندرهيل : https://www.youtube.com/watch?v=1kAPHyHd7Lo

إيدرين اندرهيل التطوير المهني

ورشة عمل لتدريب مدرسين مركز اللغة الإنجليزية بجامعة فاروس بالإسكندرية

Thom Kiddle (6- 8February, 2018(
Workshop 1: Reading for Skills and Language development
Workshop 2: Listening for Listening Skills Development
Workshop 3: Listening and Reading for Developing Speaking Skills

بدأت ورشة العمل – والتي استمرت ثلاثة أيام- بالتركيز على نهج التفكير التقليدي نحو تدريس قواعد اللغة ومناقشة الصعوبات التي تسببها للمعلمين. ومن ثم،وجه Thom نظر المعلمين نحو اعتماد نهجا متطورًا لتدريس تلك القواعد من خلال تطوير الوعي اللغوي لديهم. وقد اعتمد Thom في المحاضرةعلى المنظور الشمولي لتدريس القواعد. ومن ثم، تتابعت الجلسة بمناقشة كيفية تمكين المعلمين من تطوير الطريقة التي يتم بها تقديم القواعد اللغوية في الكتب الدراسية من أجل تحقيق أقصى استفادة للمتعلمين بتطبيقها في الحياة العملية. وفي اليوم التالي، قام توم بالتعرض لاستراتيجيات وأنشطة لتطوير مهارات القراءة عند المتعلمين -باستخدام أوراق الامتحانات الدولية – من خلال استخدام مهارات القراءة الشاملة والمكثفة. وشجع المشاركون في نهاية المطاف على النظر إلى ما هو أبعد من أنواع الأسئلة التقليدية لاختبار مهارات القراءة المختلفة، والتركيز على اختيار النصوص التي تثير اهتمام المتعلمين وتدعوهم للتفكير. وذكر Thom بعض من التطبيقات الإلكترونية التي يمكن أن تساعد المعلمين في توسيع نطاق المفردات والصيغ اللغوية لدى طلابهم. وأخيرا، ركز اليوم الأخير على مهارات الاستماع باستخدام الإطار المعرفيField لعام 2012 للاستماع بغرض التعرف على كيفية تدريس الجوانب المختلفة من مهارات الاستماع. استخدم Thom مجموعة من المصادر على شبكة الإنترنت للأنشطة لمساعدة المعلمين على إشراك الطلاب حتى يتمكنوا من اكتساب مهارات ممارسة الاستماع في حياتهم اليومية.


Training Brief

Training task
للمزيد من الصور إضغط هنا

التطوير المهني

ورش العمل بعنوان “Testing & Assessment” بجامعة فاروس بالتعاون مع الجامعة الأمريكية

​تشرفت وحدة التطوير المهني بمركز اللغة الإنجليزية بجامعة فاروس بالتعاون مع الجامعة الأمريكية بتنظيم عدد من ورش العمل بعنوان “Testing & Assessment”.

تم تنظيم هذه الندوة يوم 8 أبريل 2017 ولمدة يوم واحد من الساعة التاسعة صباحاً وحتي الثالثة مساءً. قامت وحدة التطوير بعمل 3 ورش عمل، حيث قام اثنتان من مدرسي مركز اللغة الإنجليزية: آلاء سالم ونهال مدحت بأول ورشة عمل عنوانها “Alternative Assessment”. أما ثاني ندوة، فقد قام بها الدكتور/ رامي شبارة بعنوان ” Task Based Assessment “. وأخيرا، قامت أ/ هناء سويدان بعقد آخر ورشة عمل بعنوان “Integrating Critical Thinking in ELT”.

وقد حضر الندوة ما يقرب من 280 مدرساً وموجهاً للغة الإنجليزية من بينهم عدد كبير من طلاب كلية التربية بجامعة دمنهور.
ومع انتهاء ورش العمل، قامت وحدة التطوير المهني بعمل استفتاء حول آراء الحضور، حيث أشاد بالمجهود المبذول في ورش العمل ومدى استفادتهم منها. كما أجمعوا علي رغبتهم في حضور المزيد من ورش العمل التي تنظمها وحدة التطوير المهني بمركز اللغة الإنجليزية.

للمزيد من الإستفسارات برجاء الإتصال بنا : 342/ 3877347 03
أو زيارة موقعنا : https://www.pua.edu.eg/education/centers/elc/professional-development
لمزيد من الصور انقر هنا

جامعة فاروس - الجامعة الأمريكية

وحدة التطوير المهني بمركز اللغة الإنجليزية و الإدارات التعليمية المختلفة بالأسكندرية

تشرفت وحدة التطوير المهني بمركز اللغة الإنجليزية بجامعة فاروس بتنظيم ندوة تعليمية لمدة يوم واحد للسادة مدرسي وموجهي اللغة الإنجليزية بالإدارات المختلفة بالإسكندرية. وكان موضوع الندوة الأساليب الحديثة في تدريس اللغة الإنجليزية. وقد حضر الندوة ما يقرب من 85 موجهاً ومدرساً ومشرفاً ومسئولاً لإدارات اللغة الإنجليزية بالإسكندرية.

وفي بداية الندوة قام أ. ناصف ماهر بإلقاء كلمة يدعم فيها مجهودات جامعة فاروس للإرتقاء بمستوي مدرسي اللغة الإنجليزية بالإسكندرية.

ومن خلال الندوة، قامت وحدة التطوير بعمل 4 ورش عمل بعناوين: تدريس الأزمنه ثلاثية الأبعاد، مساعدة التلاميذ ليحترفوا الكتابة، تحسين مهارة التحدث لدي التلاميذ من خلال الأفلام القصيرة والوثائقية، كيف تخطط لحياتك المهنية كمدرس للغة الإنجليزية؟

وقد قام الحضور بملء استبيان حول الموضوعات المقترحة للندوات القادمة، وكان من اجمع الاستبيان علي إقامة ندوات حول كيفية تدريس مهاراتي التحدث والكتابة وكيفية وضع اسئلة الإمتحان.

والجدير بالذكر أن هذه الندوة تعبر عن الآراء والإتجاهات التي تتباناها وحدة التطوير المهني بجامعة فاروس بالإسكندرية، حيث تقوم الوحدة علي تقديم المزيد من الندوات وورش العمل.


للمزيد من الإستفسارات برجاء الإتصال بنا :
03 3877347 / 342

أو زيارة موقعنا : https://www.pua.edu.eg/education/centers/elc/professional-development/

لمزيد من الصور أنقر هنا

جامعة فاروس- وحدة التطوير المهني- برنامج تدريب المعلمين Fall 2016

لمزيد من الصور ل برنامج تدريب المعلمين  إضغط هنا
صور اليات وضع الامتحانات إضغط Click here

برنامج تدريب المعلمين

وحدة التطوير المهني بجامعة فاروس

هي وحدة تقوم بخدمة المعلمين والقائمين علي العملية التعليمية في الإسكندرية وتساعدهم على التطوير المهني كمدرسين للغة الإنجليزية
أنت…هل

 

  • مدرس مبتدئ تريد أن تعرف ماهي مبادئ عن كيفية تدريس اللغة الانجليزية؟
  • مدرس تهدف إلي تطوير حياتك المهنية؟
  • مدرس تهدف إلي توسيع نطاق معرفتك بطرق تدريس اللغة الانجليزية؟
  • مدرس ذو خبرة تهدف إلي إكتساب خبرات و معرفة طرق تدريس اللغة الإنجليزية؟
  • مدرس تهدف إلي الترقي إلي مناصب إدارية؟
    قم بحجز الدورات التدريبية التي تعقد للمدرسين مع وحدة التطوير المهني

الدورات التي تقدم:-

 

  • Management in ELT
  • Testing, Evaluation and Assessment
  • Advanced language, Materials and Methodology
  • Materials Development in ELT
  • From Teacher to Trainer
  • Teaching Young Learners
  • Lesson Planning
  • Classroom Management
  • Language Analysis and Awareness (Teaching Grammar and Vocabulary)
  • Teaching Receptive Skills (Reading and Listening)
  • Teaching Productive Skills (Writing and Speaking)

 

يتم إعطاء جميع ورش العمل وجها لوجه في PDU-PUAو/ أو في المدارس ( اتصل بنا للتأكد من التخفيضات التي تمنح للمدارس)

بعض الدورات تعرض أون لاين (تأكد من التخفيضات التي تقدم علي الدورات المباشرة عند الحجز من خلال جامعة فاروس


​لمزيد من المعلومات، اتصل بنا 03 3877 342 / 231/ 347
أو زيارة صفحتنا https://www.facebook.com/Cambridge.CELTA.Alexandria/
​أو زيارة وحدة التطوير المهني بجامعة فاروس الموجودة بالمبني النظري الدور الأول غرفة Room D135

تحرص جامعة فاروس بالأسكندريه علي توفير تدريب للتطوير المهني بصفة متواصلة لمدرسي اللغة الإنجليزية

يدعو مركز اللغة الإنجليزية بجامعة فاروس جميع مدرسي اللغة الإنجليزية لحضور ورشة عمل تدريبيه ليوم واحد حيث يعمل مدربي كامبردج والمدرسين الحاصلين علي شهادة CELTA معاً لإعطاء ورش عمل تركز علي افكار عمليه تنفذ داخل الفصل ويلقي الحاضرون والمدربون نظرة فاحصه علي تقنيات تعليميه يكون محورها الطالب (to follow up on our next training workshops, click here).

 إيدرين اندرهيل التطوير المهني

Why did you go to PUA for student exchange?

The chance to visit Africa, and more specific an Arab country with so much history as Egypt has, made the decision very easy. PUA offered the necessities and quality needed for my bachelor thesis to be conducted.

How long was the exchange period?

The exchange lasted 8 weeks in total.

How have you been chosen for the exchange?

Prof. Andrew Martin from KTH scouted for students to participate in a collaboration with PUA and KTH, me and my colleagues applied and were accepted.

What do you think are the differences between studying at PUA and KTH?

The difference is a more direct contact or line of communication in PUA compared to KTH. The relationships between pupils and professors are more personal than in KTH. Moreover, the learning is more of a practical character in PUA than in KTH, where the approach is often more theoretical and is conducted to bring discussion.

Did PUA staff, professors, researcher and others that you met been helpful and easy to communicate, discuss and cooperate

They have been excellent in supporting all causes, the communication line is very clear and everyone, including students, are very generous and show great hospitality. Our Egyptian colleagues, whom we collaborate with, have excellent knowledge in their field and are easy to discuss with.

Read More

Why did you go to (KTH Royal Institute of Technology) for staff exchange?

The main objectives of this mobility are:
- Explore the master program in Electrical Engineering in KTH.
- Investigate the availability of joint undergraduate projects submission.
- Acquire new teaching and learning skills from KTH.
- Reinforcement the cooperation between KTH and PUA.

How long was the exchange period?

A month.

How have you been chosen to this visit?

Through a presentation in front of the vice president and the international relations coordinator of PUA University. The presentation includes my goals to this grant of the Erasmus+ staff mobility program and this is done after the submission of the motivation letter and my CV to them.

Read More

Why did you go to the School of Pharmacy, University of Eastern Finland for staff exchange?

I consider the visit to the School of Pharmacy, UEF, as a lifetime experience that I believe it is a milestone in my career. It is a significant opportunity to discover innovative and different teaching and research techniques as well as to explore new foreign culture that is definitely motivational and very inspirational to my career

How long was the exchange period?

The exchange period was 8 days

How have you been chosen to this visit?

The journey started after my motivation letter was selected by Prof. Dr. Maged ElGhazouly, Dean of the Faculty of Pharmacy and Drug Manufacturing. I was one of 5 lecturers who were chosen to present their motivations to contribute in such exchange program in front of Prof. Dr. Mahmoud Mohey ElDin, President of Pharos University in Alexandria and Prof. Dr. Nourhan Fanaky, Vice President for Education and Students Affairs.

How do studies and researches at School of Pharmacy, University of Eastern Finland differ in comparison to your previous experience?

I think they are different in the time and resources available for their research. In addition, most of them are working as a multidisciplinary team which collaborate together for successful publications

Read More

Why did you go to KTH for staff exchange?

To gain more experience about teaching methods, to get introduced to a new culture, to widen my professional network, to know more about the curriculum of the courses in the KTH and compare it to ours in PUA. My main mission was about the BIM courses to transfer the way of teaching and to know all the courses that are taught in the KTH as PUA is starting to teach this new technology.

How long was the exchange period?

It was one month.

How have you been chosen to this visit?

I have been chosen through a process that started by a call to all the staff members for whoever wants to submit a motivation letter to be chosen. Then there was an interview with the faculty of engineering dean and head of departments. Then there was an interview with the head of international relations and the representatives of university’s president.

How do studies and researches at KTH differ in comparison to your previous experience?

It differs a lot as the number of years for the university education at the KTH are 3 for bachelor degree and most of the students there continue post graduate studies for 2 years to complete their master’s degree. One of the great differences is that all the master or PhD thesis are concerned with the industry to solve problems or to renovate the technology of construction.

Read More

Why did you go to (Royal Institue of Technology KTH) for staff exchange?

My trip was part of a grant of the Erasmus+ Staff Mobility Program. The main purpose of the trip was to adopt new teaching methods, interactive learning methods and assessment methods. In addition, visit the laboratories and workshops. Another personal purpose was to network with people interested in the field of my PhD research and exchange knowledge with them.

How long was the exchange period?

The exchange period was for 10 days.

How have you been chosen to this visit?

I applied for it at the PUA. The application included a motivation letter, my CV and a valid IELTS certificate. Then I have done a presentation on the purpose of my application to this visit. The attendees of the presentation were the Vice President of the PUA and the International Relations Coordinator at the PUA.

Read More

Why did you go to (KTH)for staff exchange?

I went there as a part of ICM program among the agreement between KTH and PUA

How long was the exchange period?

10 days

How do studies and researches at (KTH) differ in comparison to your previous experience?

There educaltional system consists of 3-years program BSc and 2 years Msc. The computer and electrical engineering are merged in one schoo;

Did (KTH) staff, professors, researcher and others that you met been helpful and easy to communicate, discuss and cooperate

Yes,

Could you describe a regular day as a student or teacher at (KTH)?

Student : attend lectures and lab sessions Teacher : give lectures, participate in meetings related to research projects

What was the best part of your experience at (KTH)?

Meeting with master programs directors and advanced abs

Read More

What made you chose PUA to study?

Being best authentic private university in Alexandria with highly qualified cooperative Teaching staff from professors to demonstrators is reason enough for anyone to join your University.

Why did you go to (University of Eastern Finland) for student exchange?

In my opinion, the university announced for scholarship was a great opportunity to discover their teaching methods and facilities whilst still student in PUA, as well as experience first-hand the European scandanavian culture.

How long was the exchange period?

About four months since 3rd/sept/2018 to 20th/dec/2018

How have you been chosen for the exchange?

By assessing applicant English proficiency, recommendation letter from my professors, motivation letter and interviews was also done to assess student social and academic background as well as their overall character.

Read More

What made you chose PUA to study?

I choose Pharos University because it is one of the top 10 universities in the Republic of Egypt and its close relationship between other international universities, especially the Royal Institute of Technology (KTH)

Why did you go to (KTH) for student exchange?

To gain experience of travel without parents and self-reliance and to see the cultures of other countries

How long was the exchange period?

It was 3 months

How have you been chosen for the exchange?

I think because I worked hard to study architecture and got the highest grades and excelled at the University of Pharos

Read More

What made you chose PUA to study?

Because of the excellent educational level offered by pharos university.

Why did you go to (KTH) for student exchange?

To gain a new experience and knew the difference between education in Egypt and abroad.

How long was the exchange period?

3 months

How have you been chosen for the exchange?

I was nominated by my department then I have passed the language test and an interview with university administration.

What do you think are the differences between studying at PUA and (KTH)?

The biggest difference is that students there depend on themselves a lot in the education.

Read More

What made you chose PUA to study?

I choose Pharos University to study because I knew about the agreement dual bachelor degree from both KTH and PUA which gives international exposure. Also its one of the best University for the education perspectives.

Why did you go to KTH for student exchange?

To gain experience, knowledge. Also to explore different cultures and know the least technology and trend in architecture.

How long was the exchange period?

3 months

How have you been chosen for the exchange?

First I have been writing my CV and motivation letter. Second I have been through 2 interviews and English test.

Read More

What made you chose PUA to study? 

 I choose Pharos University to study because it is one of the universities that help on producing good generations.

 Why did you go to (KTH) for student exchange?

To gain experience and knowledge from other countries that could help me in my future sake concerning the Architecture Engineering. 

How long was the exchange period? 

3 months 

How have you been chosen for the exchange? 

 By owning high grades, good communication skills and language.

Read More

Why did you go to PUA for student exchange? 

  I heard about the transportation project from my teacher at KTH. I chose PUA for exhange to write my bachelor thesis.

How long was the exchange period?  

3 months. 

 How have you been chosen for the exchange?

By my teacher at KTH. 

What do you think are the differences between studying at PUA and (KTH)? 

  I have nit participated in any courses but otherwise, there are differences such as school rules, computer lab.

Did PUA staff, professors, researcher and others that you met been helpful and easy to communicate, discuss and cooperate.  

Yes, they have been helpful all the period and it was easy to communicate with them.  

Read More

What made you chose PUA to study?

Because it is one of best universities in Alexandria.

Why did you go to KTH Royal Institute of Technology in Stockholm for student exchange?

It was a good chance to gain experience.

How long was the exchange period?

Three months.

How have you been chosen for the exchange?

I have been chosen by my professors.

What do you think are the differences between studying at PUA and KTH Royal Institute of Technology in Stockholm?

The students at KTH is more independent.

Read More

What made you chose PUA to study?

As Pharos is one from the best universities in Egypt, it was recommended for me.

Why did you go to (KTH) for student exchange?

It was the best chance ever to learn a lot about everything, their way of studying, their work during their lectures and tutorial.

How long was the exchange period?

It was for 3 months.

How have you been chosen for the exchange?

I was able to get the highest grades so that I could get my professors' nomination and I worked hard on it

Read More